Avatar billede guanomo Nybegynder
11. januar 2006 - 09:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ghost på sata disk uden diskette drev

Hej, jeg sidder med et større problem på min arbejds plads.

Vi har 16 nye pcer som skal ghostes, der er sata disk i computerne og intet diskette drev. Der er XP på ( har lavet en pc klar til at lave image af)

Får en fejl når jeg prøver via. Ghost console
http://peecee.dk/?id=25419&noresize=yes

Har prøvet at ændre min usb disk til drev bogstav a: (ville prøve boot metdoen) når man laver bootdisk men uden resultat da ghost ikke ser at det ikke er en disk med kun 1,44 mb på. Og derfor vil lave 2 disketter (har ikke diskette drev på maskinen der bruges til ghost.)

Skal man evt. tage en gammel pc og installere ghost der og lave 2 boot disketter og overfører filerne til en usb disk? (hvis man kan integrere sata driverne på)

Kan godt bruge ghost console på almindelig pata disk, så ikke mig der er helt galt på den :)
Dog har mskinen fat32 partition (en gamle ME maskine jeg prøvede på via ghost console)

Nogle der kan hjælpe med at knække den nød?

På forhånd tak.

Spørg endelig hvis du vil have mere uddybelse
Avatar billede cmoz Praktikant
11. januar 2006 - 10:35 #1
Du kan lave en Bart PE, Windows CD/DVD, og køre Ghost derfra. Du kan integrere, sata drivere i den så den nok kan se disk osv.

http://www.nu2.nu/pebuilder/
Avatar billede guanomo Nybegynder
11. januar 2006 - 10:46 #2
Super, jeg kigger på det senere når jeg har mindre travlt.

Tak for input.

Vender tilbage når det er afprøvet.
Avatar billede guanomo Nybegynder
12. januar 2006 - 08:47 #3
NYT

Har fundet ud af at fejlen ligger i netkortet eller i de driver der bruges til at alve template så computeren kan genstarte og boote på det ... og det er lidt noget skod når det er onboard netkort på en small factory (hedder det vist) HP maskine og de kun har en exe til download, har brugt den til templeta, men virker sku ikke ordenligt...

Kiggede mere på symantec hjemmeside ang. det med sata og det viste sig at det faktisk kun er nogle få controllere der kan give problemer, så ikke der geden var begravet ;)
(ellers et godt råd mozz)
Avatar billede guanomo Nybegynder
12. januar 2006 - 12:30 #4
YES YES

Brugte nogle driver som kun skulle passe til en bærbar fra compaqs side .. der lå NDIS2 filer i og det hele....

Nu står den og smider et test image ned på serveren ... skal bare have testet det den anden vej, med at smide et image op .. damn jeg styre ... ;)