Avatar billede battle Nybegynder
10. januar 2006 - 21:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

3 hdd

jeg har et lille problem... jeg vil godt have sat en ekstra HDD i min computer, har allerede 2 i... men det vil den ikke... er der noget galt med min comp eller kan man bare ikke... forresten køre med windows xp home...
håber a i kan hjælpe mig...
Avatar billede donby Nybegynder
10. januar 2006 - 21:45 #1
har du aktiveret kanalen i bios?? hvordan er master/slave indstillingerne. sidder der andet på den ide kanal du sætter hdd til på? hvis ja skal den ene være master og den anden slave
Avatar billede bredker Nybegynder
10. januar 2006 - 21:46 #2
så skal du have et ekstra kort i maskinen
den kan kun klare 2 diske direkte på bundkortet
Avatar billede battle Nybegynder
10. januar 2006 - 22:00 #3
altså jeg har en fri ide indgang men den ligger mine 2 slave drev som et drev og kan ikke åbne det...

Hvad er det for et kort jeg skal have???
Avatar billede halifax Nybegynder
11. januar 2006 - 02:52 #5
Altså, bredker - hvis der er tale om bundkort med IDE controler er der normalt to IDE kanaler, primær og sekundær. Enig?

På hver kanal kan tilsluttes to IDE enheder (diske/cd-/DVD-drev) som henholdsvis Master eller Slave. I alt fire drev. Så hvorfor et ekstra controlerkort, når spørger oplyser at have en fri IDE indgang.

battle - Hvad har du af drev i maskinen ud over de to nuværende harddiske? På hvilken IDE kanal er de to diske sluttet til?

Da du har een ledig IDE ud af de i alt fire, er et gæt at den ledige er Slave kanal. Du skal derfor jave den 3. disk jumpet som slave.

Når den er sluttet til skal du ind i Diskhåndtering og have den formateret, FØR den kan ses i Windows - Denne computer og Stifinder.
Avatar billede battle Nybegynder
07. marts 2006 - 14:55 #6
altså selve hdd'en virker... har haft sat den i men den vil jeg kan kun have en 2 ud a de 3 hdd i hvis jeg sætter den sidste i vil den kun vise min "styre" hdd...