Avatar billede romolus Nybegynder
10. januar 2006 - 19:43 Der er 7 kommentarer

Skærm går i sort når driver installeres

Hej eksperter

Jeg har tidligere klaget min nød i hardware sektionen... Men dette er måske mere rigtigt...

Jeg har et ASUS A9600pro 128 mb grafikkort i min maskine. Jeg havde dette oppe at køre med standart driveren fra asus plus deres advanced driver, Ingen problemer. Jeg skulle selvfølgelig pille og fik sat frekvensen op til et niveau højere end skærmen kunne klare. Så gik den i sort. Jeg ventede en tid uden den hoppede tilbage til de tidligere indstillinger, som den normalt ellers gør.

Herefter startede jeg windows i fejlsikret tilstand og fjernede alle drivere til kortet. Herefter startede jeg windows normalt. Ingen problemer, den kørte med sin standart driver og kom op og fortalte mig at der var fundet ny hardware (grafikkortet). Jeg har siden forsøgt mig med flere versioner af drivere men resultatet er det samme, så snart driveren er installeret går skærmen i sort pga for høje Khz. Hvorfor?

Finder driveren disse informationer i nogle filer? eller lader driveren kortet bestemme?

Håber der sidder en ekspert der kan løse min lille hovedpine..
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2006 - 20:23 #1
Prøv følgende:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor Skærmkort, DB-klik på kortet og vælg fjern driver og luk derefter vindue. H-klik herefter på grafikkortet og vælg fjern.
Genstart pc`en og lad windows finde/installere kortet - opdatere med ny driver
Avatar billede romolus Nybegynder
10. januar 2006 - 21:46 #2
Desværre... Samme resultat..
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2006 - 21:55 #3
Hmm, det var mærkeligt.

Ved ikke helt om dette kan hjælpe, men prøv:
Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse

OBS: Alle programmer der er installeret efter den dato der stilles tilbage til - slettes og skal installeres igen.
Word / Exel dokumenter osv. slettes ikke.
Avatar billede romolus Nybegynder
10. januar 2006 - 22:34 #4
Virklig godt bud, men øv... Same same. Jeg tror det må være lageret på kortet. Jeg har også skrevet til ASUS support. Men hvis du har flere gode ideer, så kom endelig med dem... Det er jo lidt af en opgave.
Avatar billede yaris Praktikant
10. januar 2006 - 23:54 #5
hvis du starter i fejlsikker tilstand og prøver at se hvilken frekvens skærmen står på og så sætter den ned hvis det er nødvendigt
Avatar billede halifax Nybegynder
11. januar 2006 - 03:18 #6
Er det skærmens opdateringsfrekvens, det er galt med, fx. at den højst kan køre 75 Hz i en given høj opløsning?

I så fald er den den indstilling, der skal ændres. Måske kan du gøre det på skærmens indstillingsknapper, hvis den har nogle sådan. I skærmens menuer.
Avatar billede romolus Nybegynder
11. januar 2006 - 14:14 #7
Ja det skyldes jo basalt at jeg fik sat grafikkortets HZ højere end skærmen kunne klare. Men det virker som om driverne kan huske sidste indstilling hver gang de bliver geninstalleret og derfor får den til at gå i sort igen. Der er i øvrigt ikke noget at ændre på skærmen og det kan ikke ændres i fejlsikret tilstand så vidt jeg kan se.