Avatar billede jumbojet Nybegynder
10. januar 2006 - 15:27 Der er 3 kommentarer

Intern til ekstern ip-adresse

Vi har i firmaet købt en server med dertilhørende webserver som afvikler et stykke software som både vi på intern LAN og kunden udenfor på WAN´et kan tilgå via browser. Dog er det således at når kunden responderer tilbage via en mail, får vi det som et link og det er en outside IP-adresse som er NAT´et på firewallen. Kan man lave noget DNS således at vores LAN 128.9.204.0 kan tilgå dette?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2006 - 15:32 #1
Jeg tvivler på at DNS er løsningen, men der kan være flere andre løsninge.. F.eks. den sikre, hvor jeres kunder loger op via vpn f.eks. ssh og således er på et interne net og demed har en inten ip.

Hvis det kun er et spørgsmål om at ændre en extern ipadresse med en intern, så kunne i måske scripte jer ud af det eller lave noget internet mapping via host filerne,, men jeg skal se systemer for helt at kunne gennemskue det
Avatar billede webname Nybegynder
18. januar 2006 - 07:19 #2
Hvilken port kører den webserver igennem? ´f.eks port 80 kan du åbne i routeren (Alt efter hvilken router det er) så det kun er de IP i har valgt, f. eks på http://mooo.com kan du få deres ip, så igen andre kan forspørge på jeres direkte ip.
Det er vist også muligt på http://dyndns.com, som jeg har brugt (http://aspcms.homedns.org)

Venlig hilsen Jannik Hansen
Avatar billede jumbojet Nybegynder
18. januar 2006 - 08:04 #3
Så har jeg løst problemet. Jeg har sat et alias op i firewallen, samt lavet ip-adressen om til et domæne. Tak for responsen...