Avatar billede simborn Nybegynder
09. januar 2006 - 19:16 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

oversættelse af side

Jeg har fundet siden http://plumeria.vmth.ucdavis.edu/~saintly/gaming/mtgstrategy.html
I en søgning efter at sammensætte et magic deck,
Men mit engelsk er lig 0

Nogle der kan oversætte det ?
Eller en "maskine" Der kan oversætte så det kan forståes..!

// Simboorn
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2006 - 19:39 #1
Table of Contents:
•  1. tema
•  2. størrelse
•  3. farver
•  4. liv
•  5. Triming
•  6. Padding

Dette document sidst rettet Torsdag April 23 09:50:07 1998

1. Temaet
Først skal du beslutte dig for et grundlæggende tema for dit dæk. Dette forslag er lidt af en kliche da alle foreslår dette som det første.. Fordelen er åbenbar; Hvis du bare kaster alle kort der ser interessante ud, ind i spillet, vil det resultere i et dæk uden fokus og det virker sjældent på den måde du måtte ønske det. Så hvordan gør du så når u skal vælge dit tema? Dette er et problem for de kreativt udfordrede af os (som mig f.eks.). Da jeg jo ikke på forhånd kan vide hvilke kort du har at arbejde med vil jeg for eksemplets skyld vælge et for dig. Her er nogle tips.
Brug et kendt tema, Der er mange typer af identificerede standarder eller almindelige temaer der er blevet beskrevet i bøger og på nettet, Her er nogle stykker
Permission Deck – Betyder at din modstander skal bede om tilladelse før han kan bringe kort I spild. Filosofien bag dette dæk er at modstanderen ikke kan vinde hvis modstanderen ikke kan bringe sine forbandelser i spild. Typisk vil blå bruge mange modforbandelser
Burn Deck – Tæver din modstander bevidstløs med direkte-skade- forbandelser som Lightning Bolt, Fireball.. og forskellige mærkelige væsner typisk rød.
Protection Deck – bruger afdelinger, circler og defensive magi til at overleve længe nok til at bringe de kraftfulde direkte-skade- forbandelser eller væsner i spild. Typisk hvid men også blå en gang i mellem. Mange CoPs, afdelinger og generende forbandelser som Gaseous
Weenie Deck – Bask din modstandet tidligt i spillet med masser af billige væsner. Mens du en gamg imellem smider et eller to grimme væsner i spild hvis spillet vare længe nok til at du behøver dette. Hvis du har lavt mana men masser af væsner. Næsten alle farver kan bruges til a lave et weenie dæk, fra di mest til de mindst almindelige, efter min mening, Hvid, rød grøn sort blå
.

Mere følger når jeg har spist
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2006 - 20:20 #2
Denial Deck – Afskære ddin modstander fra at bruge sine kort. Temaet hænger nøje sammen med Permission deck. Nogle dæk tvinger modstanderen til ofte at smide kort væk. Andre forsøger at afslære din modstander fra at bruge land (gennem Blight, Stone Rain, osvc..) Andre zapper alle eksisterende forbedringer og steger væsner i spild. Det er klart at dette ikke vinder af sig selv men det hjælper normalt i kombination med  lidt billige væsner

Discard Deck – Forsøger at vinde ved at tvinge din modstander til at løbe tør for kort først. Millstone er gode at have, enhver effekt der tvinger din modstander til at trække kort er også brugbar. Dette er et usædvanligt og sjældent dæk, fordi de kort der hjælper dig med at gøre dette er få og sjældne.

Poison Deck – Giver din modstander 10 gift tællere. Der er ikke mange kort der kan gøre dette så du har brug for weenies og andre forsvar for at holde længe nok til at vinde på denne måde. Dette er også et sjældent dæk fordi det er svært at finde gift kort nok.

Alle disse temaer er gode for bade begyndere og eksperter. Hold dit dæk i fokus og smid de kort der ikke passer væk, lige meget hvor spændende de så ser ud
Alternativt kan du bruge en netværksmetode til at opfinde dine egne temaer med egne kort. Se dine dæk igennem og hold et vogent øje for kort du tror kan vinde spillet for dig hvis du kunne få fat i dem. Ignorer alle åbenbare ulemper dukan se, som f.eks. høje mana omkostninger eller vedligeholdelses udgifter. Set disse kort til side. Når du har set dit dæk igennem så undersøg dine ultra stærke kort. Er der nogle af dem der har de samme ulemper, hvis dette er tilfældet så sæt de andre kort til side og arbejd med disse ulemper
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2006 - 21:05 #3
Alternativt kan du bruge en netværksmetode til at opfinde dine egne temaer med egne kort. Se dine dæk igennem og hold et vogent øje for kort du tror kan vinde spillet for dig hvis du kunne få fat i dem. Ignorer alle åbenbare ulemper dukan se, som f.eks. høje mana omkostninger eller vedligeholdelses udgifter. Set disse kort til side. Når du har set dit dæk igennem så undersøg dine ultra stærke kort. Er der nogle af dem der har de samme ulemper, hvis dette er tilfældet så sæt de andre kort til side og arbejd med disse ulemper

Se dine kort igennem igen og hold øje med kort der kan udligne ulemperne. Har slemme væsner høje omkostninger? Brug  dark rituals, Llanowar elves, Wild Growths, Mana Flares og ethvert andet kort der støtter dine gode korts ulemper. Hvis jeg f.eks. har et "Lord of the Pit", og et Nasty, 7/7 væsen med trampen. Problemerne som jeg ser det er:
LotP har semi-høje casting omkostninger. LotP kræver at du ofre et væsen hver omgang eller det skalder dig I stedet.
Dette ville ikke være et problem hvis du har tons af mana og en kæmpe samling væsner, så for at støtte dette kort har jeg behov for følgende:

Dark Rituals giver mana med det samme Breeding Pit, Serpent Generator og The Hive kan alle lave væsner når det kræves. Raise Dead og Animate Dead kan vække døde væsner så de kan ofres igen Nether Shadows er billige og kommer tilbage fra døden.
Du er selvfølgelig selv nødt til at gennemtænke dine væsner og forbandelsers svagheder. LandHome er f.eks. relativt irriterende, men Phantasmal Terrain, Evil Presence, og Magical Hack kan alle overkomme dette problem. De samme kort kan hjælpe dig med LandWalk og gore dine væsner ustoppelige.

Når du har ordnet alle dine støtte kort, kik dem igennem igen og se om du kan finde hvad de ellers kan bruges til. Hvorfor nøjes med at støtte et eller to kort hvis du kan støtte et halvt dusin

Hvis vi går tilbage til eksemplet med etLord of the Pit kort, har jeg lagt mærke til så længe jeg har masser af fremstillede fæsner, animated dead og billige væsner... så kan jeg bruge dem til at fodre Ashnod's Altar og få masser af mana, kast dem på fjenden med Mogg Cannon, Stone Giant ellerr Skull Catapult, ofre dem til Fallen Angel og forskellige andre udspekulerede brug. Hvis du har andre kort der kan blive støttet af det samme betyder at du ikke behøver at vente på at dine dræber kort kommer i spild
Det kaldes netværks metoden fordi når du først har valgt et kort og understøttet dets svagheder og bragt flere kort ind der kan støttes af de kort der støttede det første kort, så kan du i princippet gentage processen. Re evaluere nye kort du lige har bragt i spild. Se efter sammenhængende svagheder igen og bring mere støtte ind og mere støtte til støtterne. Start med et eller to kort og dit dæk kan vokse til 40 kort eller 60 kort i løbet af kort tid.

2. størrelse
Hvorfor skulle folk ønske et lille dæk. Et lille dæk har færre variationer, men vil opfører sig på samme måde hver gang. Generelt vil folk hellere have et dæk der virker ofte end et dæk der vinder stort en gang imellem og så kun lige klare den eller taber resten af gangene. Hvis du godt kan lide at leve helt ude på kanten så lav endeligt et massivt dæk. Lad mig bare advare dig det er usandsyneligt at det samme trick virker flere gange

3. farver
Generelt er det sådan at jo flere farver du har I dit dæk, jo flere mana problemer vil du have. På den anden side vil få farver give dig problemer med anti-farve kort der går efter netop de farver du har. Et en farve rødt dæk er praktisktalt ubrugeligt i mod en modstander der har CoP: Red

Med flere farver er du nødt til at includerer en mana kilde til hverfarve. Lande som City of Brass (som kan give mana til alle farver) er brugbare. Især brugbare er to farve land der tæller som to typer (som Bayou, som kan give bade sort og grøn mana og som tæller som bade en sump og en skov). Du er også nødttil attænke på hvor meget af en specefik farve mana hvert kort kræver. De fleste kort kræver kun en eller to af manaer af en særlig frave at kaste, resten af manaen kan være hvilket som heldst fave eller farveløst.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2006 - 22:03 #4
Som hurtig reference, hvis du har et 60 korts dæk, med 1/3 (20 kort) land, her er hvor mange omgange det vil tage at samle en specifik mængde af alle farver.
Her sidder tabellen.,
Denne tabel kan godt virke lidt forvirrende. Den viser den gennemsnitlige tid (i omgange) det vil tage dig at samle den mana du behøver fra basale land kilder. F.eks. i et 2 farve dæk (f.eks. sort /grøn) vil det tage gennemsnitligt 15 omgange indtil du har 3 sumpe oOG 3 skove. Hvis du har brug for 3 grønne mana til at kaste en speciel type kort, så må du vente 14 omgange til at få det. Du får måske en type land tidligt, men det vil sandsynligvis være af den mindst anvendelige type. Kortene vil normalt vise sig omkring på det tidspunkt hvir du er i stand til at kaste et 3 colorless + 3 black Lord of the Pit kort i et multi-colored dæk.
Dette laver artifacts (som er ligeglade med farven af mana) og 'Mana converters' der kan ændre en type mana til en anden type hvilket er særligt vigtigt I et multi-color dæk. Du skal dog huske at de tager plads der kunne være optaget af kraftigere væsner eller forbandelser.
Dette føre til følgende retningslinjer for multi-colored dæk; 2-colored dæk: Hav meget få kort der kræver 3 eller flere af en særlig farve. 3-colored dæk: hav få kort der kræver 2 eller flere af en særlig farve. 4-colored dæck: brug artifacts og artifact væsner creatures så meget som muligt. Overvej af bruge mana converters; nogle væsner kan ændre en farve mana til en anden . adskillelige  artefacts kan gore det samme. 5-colored dæk: Du har helt sikkert brug for mana converters eller dual-colored land. Du har helt sikkert brug for billige artifact væsner til at forsvare dig selv indtil du kan få dine forbandelser ud.
Deter generelt bedst at holde sig til 3 eller færre farver. Hvis du vol bruge mere end 2 farver er det normalt bedst at have få forbandelser af andre farver og kun få mana kilder eller slet ingen til dem (og baserer dig helt på converters så som Mana prism).
4. Liv

Live r overvurderet. Dererflere tendenser for en ny spilder der arbejder til deres ulempe;

- det at have tons af liv-forøgende forbandelser – og ikke bruge forbandelser der såre dig
i Magic, vinder du hvis du kan såre din modstander hurtigere end hank an såre dig. Det at du har masser af liv-forøgende forbandelser spilder bare en masse plads du kunne have brugt til skadende forbandelser eller væsner. Ingen gider spilde et langt spild der først ender når den ene løber tør for kort!
Nogle af de mere magtfulde forbandelser gør også skade på dig selv. Det er dog sådan at så længe at du gør mere skade på modstanderen kan det jo være lige meget. Hvis du har 20 i liv og din modstander har 15 , vil et 15 points jordskælv betyde at du vinder selvom dit liv er reduceret til 5.
Lad være med at se bort fra kort blot fordi de skader dig selv. Hvis det skader dig slemt, så overvej af  bruge CoP af den rette farve, eller et Spirit Link på et væsen.

5. Triming
Nye spildere har ofte svært ved at holde deres dæk nede I størrelse. Hvis du bevæger dig over 60 kort (eller 40 hvis det er minimums størrelsen) så har du brug for at trimme dit dæk ned i størrelse. Du behøver ikke ramme maximum præcist, et par ovre gør ikke noget med 10 eller flere er for meget
Her er nogle tips til at trimme størrelsen ned:
Overvej brugbarheden af hvert kort og hvor ofte det bruges. Et CoP: sort er ubrugeligt hvis din modstander ikke har nogle sorte offensive kort. Det er mindre brugbart end en Fireball,  som kan ramme enten væsner eller spillere og som gør varierende mængder af skade.
Generelt bør du skile dig af med farve specifikke kort med undtagen hvis du kan finde en måde at gøre dem brugbare i det tilfælde at din modstander ikke har den farve de virker mod. En CoP: grøn bliver meget mere brugbar hvis du har den leprechaun der forvandler væsner der blokerer det til grønne kort...
Skil dig af med kort der kræver at din modstander har specefikke kort for at det er brugbart. En masse af de blå væsner har Islandhome, hvilket er ubrugeligt hvis din modstander ikke har islands.
Flyvende væsner er mere brugbare end ikke flyvende væsner med de samme evner (normalt, en undtagelse er Thicket Basilisk vs. Cocatrice)
Skil dig af med nogle af  3rd/4th level support cards.

6. Padding
Padding er det modsatte af trimming. Dette bliver nødvendigt når du ikke har kort nok til at passe til et tema eller du ikke har kort nok til at bruge networking modellen
Overvej hvor godt dit dæk forsvare mod:
- flyvende væsner – direkte-skadende forbandleser - Debilitating enchantments
Og tilføj kort der udfylder svaghederne.

Ovenstående r oversat uden at jeg har helt fat i hvad jeg skriver om så der er oversættelser hvor du kan finde bedre ord. F.eks. dæk er ikke helt godt, men jeg ved ikke hvad det hedder da jeg ikke er den store kort spiller
Avatar billede simborn Nybegynder
10. januar 2006 - 13:35 #5
Wow, Tak fordi du oversatte ;)

Her er point, Du har fortjent dem [x