Avatar billede martinmic Nybegynder
09. januar 2006 - 16:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 brugere på remote desktop på samme tid

Hej alle eksperter.

Jeg har hørt at du i registerings databasen kan gå ind og ændre så man kan være 2 brugere på remotedesktop på en gang.
Er der nogen der kender til dette, og kan forklare mig hva det er der skal ændres?.

M.v.h
Martin
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. januar 2006 - 15:16 #1
Mig bekendt kan du kun være en bruger på af gangen i en XP
Avatar billede martinmic Nybegynder
10. januar 2006 - 15:20 #2
ja som standard. Det har du helt ret i. Men ved der er et sted i regedit du kan ændre et tal, så man kan være f.eks 2 på :)
Avatar billede martinmic Nybegynder
10. januar 2006 - 15:28 #3
Det er så mig der har taget fejl. Beklager. Har lige snakket med min ven som har haft gjort det. Og det er nogle system filer der skulle udskiftes med nogle filer fra en gamle Beta udgave hvor den tillod mere end 1 session af gangen. Beklager.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. januar 2006 - 15:32 #4
Ja, det var inkluderet i en beta af Sp2, men blev fjernet pga. licens.

Men du kan bruge dll filen fra beta udgaven, til at åbne dette.

1) Download denne: http://sig9.com/files/termserv.zip

2) Boot op i fejlsikret tilstand

3) Kopier termserv.dll ind i system32

4) Kør .reg filen for at registerer denne

5) Slå Hurtig Brugerskift til i Kontrolpanel

6) Åben gpedit.msc via kør
Under følgende streng kan du ændre det antal sessioner du vil have, typisk 3.
Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Terminal Services 'Limit Number of Connections'

7) Genstart windows i normal tilstand.

termserv_sp2.dll er den originale fil, hvis du vil ændre det tilbage