Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 11:00 Der er 63 kommentarer og
1 løsning

Boykot Jubii - skal vi lave en kampagne?

Som I sikkert ved, har Jubii indført en ventetid på 6 til 24 måneder for optagelse af links, for på den måde at presse firmaerne til at betale 1495 kr. eller mere for at blive optaget i Jubii.

Det har nu irriteret mig et stykke tid, og jeg har puslet med ideen til en kampagne for at presse Jubii til at være lidt mere rimelig.

Jeg har forsøgt at lave et udkast til en mail man kunne anvende. Den kommer som en kommentar herunder.

Jeg har brug for jeres input:

* Hvad syntes I om idéen?
* Forslag til søgemaskiner?
* Kommentarer til ordlyden?
* Idéer til, hvor vi kan lave et websted?
* Nogen der vil deltage? Webdesign, udsendelse osv osv.

Der er jo en vis risiko for (håbe, håbe) at kampagnen vil få noget omtale i medierne, men det er jeg ikke nervøs for.

Lad mig høre fra Eksperterne: Er det her en god idé, og hvad syntes I om formen?

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 11:01 #1
Boykot Jubii!

Ny prispolitik betyder, at der går op til  24 måneder (2 år) før Jubii vil medtage et websted.

Vi kan godt forstå at Jubii vil tjene penge, men vi mener at ventetiden på op til to år er urimelig, og at Jubii misbruger sin position som den mest anvendte danske søgemaskine. Ventetiden er unødig lang, og kun designet til at malke danske websteder for penge.

Vi opfordrer derfor:

·    Brugerne til at anvend  andre søgemaskiner, som giver bedre resultater, uden at malke danske websteder for penge.
·    Ejerne af webstederne til, ikke at lade sig presse til at betale for at blive optaget i Jubii.
·    Annoncører til, ikke at indgå aftaler om bannerannoncer på Jubii.

Send denne mail videre til dem du mener skal have dette budskab.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Læs detaljerne hér:

Jubii er den mest kendte og den mest anvendte søgemaskine på den danske del af Internet.

Men er det det den bedste?

Nej, det er den ikke, og Jubii har nu indført en ny prispolitik der vil gøre den endnu dårligere.

Mange rutinerede Internet-brugere anvender kun Jubii meget lidt, fordi de kan få bedre, mere præcise søgeresultater andre steder på Internet.

På trods af dette, har alle firmaer været nødt til, at tilmelde deres websteder til Jubii, fordi adressen er så kendt, og mange nye Internet-brugere simpelthen ikke ved at der findes andre søgemaskiner.

En søgemaskine er imidlertidig kun interessant, hvis man kan finde det man skal bruge. Det burde derfor være Jubii’s fornemste opgave, at sørge for, at have så mange danske websteder med som muligt – ideelt alle danske webster og hjemmesider.

Denne politik har Jubii nu valgt at ændre, således at der fremover kan gå OP TIL 2 ÅR før et websted er med på Jubii.

Ja, du læste rigtigt, op til 2 år. Årsagen er selvfølgelig ikke teknisk. Et firma kan nemlig godt få et link tilføjet i løbet af ’kun’ tre dage, men så koster det også minimum 1495 kroner (op til 4995 kr), eksklusive moms.

Hvad betyder det for dig som bruger af Jubii?

Hvis du skal finde hjemmesiden for et stort firma, så betyder det nok ikke så meget. Store firmaer har råd til at betale de mellem 1495 kroner og 4995 kroner, for at få et link tilføjet i løbet af tre dage.

Men så store firmaer kender du sikkert navnet på, og de har sandsynligvis allerede en Internet-adresse der hedder noget i retningen af: www.firmanavn.dk. Når du ved det, har du ikke behov for Jubii.

Men små firmaer, der ikke har råd til at betale 1495 kroner vil du først kunne finde på Jubii når der er gået op til  24 måneder fra firmaet har tilmeldt sig Jubii. Det kan dog være, at der ’kun’ går 6 måneder: Jubii oplyser, at der er en ventetid på 6 til 24 måneder.

Men mange nystartede Internet-firmaer har ikke råd til at betale 1495 kroner plus moms for at tilmelde sig Jubii. Det betyder med andre ord, at du som bruger ofte vil risikere at nye firmaer mangler blandt Jubii’s søgeresultater.

Derfor opfordrer vi til et boykot af Jubii, indtil Jubii ændrer deres prispolitik !

* SOM BRUGER af Jubii bør du i stedet bruge andre søgemaskiner for at sikre dig, at du får så mange firmaer med, når du søger. Du finder en liste over andre danske søgemaskiner herunder.

* SOM FIRMA bør du kraftigt overveje, om du vil lade Jubii presse jer til at betale for et link.

* SOM ANNONCØR bør du undgå at betale for bannerannoncer på Jubii.

Vi respekterer at Jubii skal tjene penge. Men det gør de allerede på bannerannoncer, og partneraftaler. Vi har også forståelse for, at der skal betales for fremhævede links, bedre placering blandt søgeresultater og andre features.

Men det er de mange websteder der gør, at søgemaskiner som Jubii i det hele taget kan eksistere, og folk gider (er nødt til) at bruge dem.

Vi syntes imidlertid, at Jubii med den nye prispolitik misbruger sin dominerende rolle på den danske del af Internet.

Det er meget svært for os at forstå, at Jubii vil misbruge positionen som den mest anvendte søgemaskine i Danmark, og det tangere arrogance at forsøge at tvinge firmaerne til at betale.

En ventetid på maksimalt 1 måned for optagelse af link på Jubii, og en prispolitik der betyder at der kun skal betales for ekstraydelser, eksempelvis optagelse indenfor få dage, ekstra søgeord, ekstra kategorier, bedre placering blandt søgeresultater, fremhævede link osv.

Uden tilmeldte websteder ville Jubii ikke kunne eksistere i den form det har i dag. Jubii ’takker’ nu for dette, ved at reelt at tvinge firmaerne til at betale for at blive optaget på Jubii.

Send denne mail videre til dem du ved anvender Jubii. De af dine venner og bekendte der har brug for søgemaskiner der er opdateret, uden at de små firmaer på Internet bliver malket af Jubii.

Note:
Jubii er her omtalt som en søgemaskine, på trods af, at den rent teknisk er et index, dvs. at webstederne er indelt i kategorier. Et sådan søgeindex indeholder kun en kort beskivelse og få nøgleord pr. websted. På Jubii kan et websted kun tilmeldes én kategori, med en beskrivelse på maksimalt 100 tegn, og 5 (fem) søgeord

En søgerobot er et program der gennemtrawler Internet og gemmer informationerne den finder. Søgerobotten gemmer alle ord den støder på, og indeholder derfor langt flere informationer end et søgeindex, men er ikke indelt i kategorier.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Kilder:

Jubii’s priser og ventetider for firmaer: http://links.jubii.dk/Link/Default.asp?P=2&S=1
Jubii’s ventetider for ikke-kommercielle hjemmesider: http://links.jubii.dk/Link/Default.asp?P=2&S=3

Omtale af Jubii’s nye prispolitik på ComON: http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8004
Omtale af Jubii’s nye prispoltik på Computerworld: http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=10126

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Liste over danske søgemaskiner:

[Liste]

Liste over søgerobotter:

[Liste]

Med venlig hilsen

Boykot Jubii

Du kan læse mere om kampagnen og finde liste over andre søgemaskiner på vores hjemmeside
http://www.enellerandensmartadresse.dk
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 11:01 #2
Så er jeg klar til input :o)

/Rob
Avatar billede jammerlab Nybegynder
26. april 2001 - 11:10 #3
Jeg er med på den. Jeg syntes også det er mega provokerende at det skal tage så lang tid ;)
Avatar billede staz Nybegynder
26. april 2001 - 11:12 #4
Jeg er med. Det har længe irreteret mig og jeg er klart med på et boykot. Vi kan måske få en gratis .com adresse på www.zeroname.com

---- Staz ----
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
26. april 2001 - 11:12 #5
Det lyder sgu godt, men hvad var det i en KORT vending du ville have mig til.

Jeg har selv prøvet at blive optaget på jubii. Som søgemaskine må det være deres opgave at linke til SÅ MANGE SIDER SOM MULIGT. For at brugerene kan få et godt resultat.

Jo lad os da lave en (lille)kampagne - jeg skal gerne deltage på baggrund af denne betragtning.
Avatar billede cstern Nybegynder
26. april 2001 - 11:13 #6
søgemaskine: www.google.com (kan sættes til at søge danske sites) - men det er ikke en portal som jubii. Stadigvæk min foretrukne.
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. april 2001 - 11:15 #7
citat:

\"Send denne mail videre til dem du ved anvender Jubii. De af dine venner og bekendte der har brug for søgemaskiner der er opdateret, uden at de små firmaer på Internet bliver malket af Jubii.\"

Fy, det hedder et kædebrev.

Ellers ret enig. Den pris- og tid- politik lugter af strategi.
Snarere end af reelle problemer og omkostninger.

mvh JakobA
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. april 2001 - 11:15 #8
Som talker siger, jeg er med på det:
ICQ: 51490408
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. april 2001 - 11:16 #9
Jeg kan ikke lige se hvorfor man kalder jubii for en søgemaskine, det kræver da at de selv finder de links de lægger ind, det de er kaldes et Index.
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
26. april 2001 - 11:17 #10
Fed idé! Du har fuld opbakning herfra!
Lige præcis hvad var det du på starten af siden opfordrede til. Og er der andet vi ska hjælpe med?
Avatar billede parazite Nybegynder
26. april 2001 - 11:18 #11
Jeg er også frisk - tror endda også jeg vil sponsorere domænet, hvis I finder en host. :)
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
26. april 2001 - 11:19 #12
yahoo.dk
altavista.dk
google.dk

er alle danske søgemaskiner
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
26. april 2001 - 11:21 #13
ups, den hedder google.com (men er stadig dansk.
google.dk er til en boghandler
Avatar billede nielsgron Nybegynder
26. april 2001 - 11:22 #14
I\'m in.
Fed idé :)

Forresten, så har programmet Raketfart på tv2Zulu også lavet en test af de mest brugte søgemaskiner, hvor resultatet blev, at Jubii var den dårligste, mens Google var den bedste.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
26. april 2001 - 11:22 #15
Hobbez>>
Jeg er enig i at det er dyrt, samt at det er en ringe service for både abonnenter og brugere.

Men......Jubii er firma på lige fod med alle andre. Som jeg ser det er de I deres gode ret til at føre denne linie. De har selv gjort navnet Jubii til hvad det er i dag. Hvorfor må de ikke tjene på det??

SU.

/Cyber_k
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. april 2001 - 11:25 #16
Enig med cyber_k.

Det er en fri verden. Jubii har ikke monopol og du kan bare lade være med at bruge dem..

Det er ikke en god idé at starte en smædekampagne mod en virksomhed, der bare prøver at overleve.

nil.dk
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 11:25 #17
morten dyrekilde >> Kommentarer og input - og deltagelse i de pinde jeg har listet først :o)

jakoba >> Jeg er ikke enig i at det er et kædebrev, men jeg har forsøgt en formulering der fortæller at man ikke ukritisk skal sende det videre. Den skal måske strammes op.

einstein jr >> http://www.google.dk/ er en boghandel!

vladimirr >> Jeg ved heller ikke hvorfor man kalder det en søgemaskine.

parazite >> Fedt. Forslag til navne?

/Rob

Til alle: Skal jeg kalde det en portal i stedet?
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
26. april 2001 - 11:25 #18
prøv denne side..... der er navne på alle danske søgemaskiner/robotter.
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 11:28 #19
nil.dk >> Jeg er ikke enig i, at Jubii bare er et firma der forsøger at overleve. Vi har som brugere og som webmasters været med til at gøre Jubii til det mest besøgte websted i DK.

Det giver Jubii det der vel svarer til en monopol-lignende status, og den misbruger de så nu.

Men du er ikke med, fint nok. Men det er ikke en smædekampange. Slå ordet op.

/Rob
Avatar billede cyber_k Nybegynder
26. april 2001 - 11:31 #20
Igen... Hvorfor må man ikke tjene penge?

Jubii har overskud, men mig bekendt så er det meget beskedent.
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 11:31 #21
cyber k >> Jeg anfægter ikke Jubii\'s ret til at tjene penge. Jeg syntes bare det skal gøres på en ordentlig måde. At sige at gratis = en forsinkelse på op til 24 måneder er ikke fair.

Hvis vi havde fuldkommen konkurrence, så burde den nye prispolitik betyde, at alle automatisk holdt op med at anvende Jubii. Men så længe folk ikke er opmærksomme på problemstillingen, så bliver de uoplyste brugere ved med at anvende Jubii.

/Rob
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. april 2001 - 11:31 #22
hobbez >> ja og hvis vi lader være med at bruge dem.. så ryger de bare ned igen.

Lad markedskræfterne råde.. der er ingen grund til at piske en lynchstemning op.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. april 2001 - 11:33 #23
Jeg har lige undersøgt sagen, man kan faktisk søge internationalt på Jubii.dk, man skal bare vælge \"Hele verden\"
Så det er da en god nyhed !
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 11:40 #24
nil.dk >> Det er jo hele formålet med kampagnen: At få folk til at få øjnene op for andre portaler/søgemaskiner, så det er markedskræfterne, og ikke folks vaner eller uvidenhed der er styrende.

Hvis Jubii \'slipper afsted\' med det her, tror du så de andre portaler/søgemaskiner lader være med at kræve betaling?

Hvis prisen svarede til omkostningerne ved at lave holde Jubii opdateret, så var det ok med mig. Men 1495 kroner?

/Rob
Avatar billede staz Nybegynder
26. april 2001 - 11:49 #25
Lad lige mig komme med lidt info om søgemaskiner. Spamming forgår meget og søger du under disney, finder du et utal af prono sider, netop fordi disney er et af de mest brugt søgeord. Jubii undgår dett da de tjekker hvert eneste link i modsætningen til fx. Altavista. Derfor tage det tid, men alligevel er 6 måneder alt for lang tid.

---- Staz -----
Avatar billede cyber_k Nybegynder
26. april 2001 - 12:05 #26
hobbez/Rob>>
Jeg er helt enig i at det er for dyrt. Desuden har jeg lidt svært ved se hvorfor nogen overhovedet bruger Jubii.
Men for en \"nysurfer\" skal man jo begynde et sted, og hvis man bruger Google så fatter man jo intet, da søgningen bliver alt for omfattende.

Har du prøvet at rette henvendelse til dem i forbindelse med deres prispolitik. Selvom de næppe oplyser alt, kunne de måske kaste lidt lys over baggrunden for deres priser, og måske også deres lange ventetid.

Som nil.dk siger, så bør man undgå lynchstemning....
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 12:24 #27
cyber_k >> Læs artiklerne i ComON og Computerworld.

Her er et lille klip fra sidstnævnte:

\"Jubii vil servicere de gode betalere, mens ikke-betalerne ryger i det sorte hul, siger marketingschef, Martin Thorborg\".

og

\"De virksomheder, som allerede står i indekset, vil dog ikke blive opkrævet penge i første omgang, selv om Martin Thorborg forventer, at det vil ske på længere sigt.

– Lige som den øvrige internet-sektor er vi ramt af svigtende reklameindtægter, siger Martin Thorborg, som håber, at satsningen på betalings-links vil give en omsætning på mellem 10 og 20 millioner kroner i indeværende år.\"

og

\"Martin Thorborg frygter ikke analytikeres advarsler om, at portalernes position hos brugerne er truet, hvis sidstnævnte får indtryk af, at informationen ikke er komplet.
– Vi ser alle links igennem, og hvis vi mener, at noget er relevant eller mangler i basen, kan det da godt være, vi smider det på uden betaling. Vi kigger altså ned i det sorte hul engang imellem, siger han.\"

Der er vist kastet lys nok.

Der bør nok være et afsnit i brevet om, at alle fremover kommer til at betale for at være en del af Jubii.

/Rob
Avatar billede dudesicko Novice
26. april 2001 - 12:41 #28
Det lyder fandeme utroligt at det kan tage op til 24 md, for at kontrollere og smide et pis link ind, de har jo allerede data inde i deres system. De skal jo ikke engang skrive det ind selv, det har folkene jo allerede gjort da de ansøgte om optagelse hos jubii.dk, det eneste de skal gøre er at aktivere linket for at det kommer med i søgningerne.

Vi vil meget gerne understøtte denne kampagne med link på vores side ( http://www.mor-far.dk ) så folk kan læse det derfra, i stedet for at vi spammer dem med e-mails, jeg selv læser aldrig de spam mails jeg får.

Vi vil meget gerne understøtte denne kampagne med link på vores side til ette bræv så folk kan læse det fra vores side http://www.mor-far.dk, så kan folk selv hoppe ind og læse i stedet for at vi spammer dem med e-mails, jeg selv læser aldrig de spam mails jeg får.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
26. april 2001 - 12:44 #29
Fair nok. Så har du lavet lidt research :o)

Jeg vil også godt skrive under på:
-At ventetiden er for lang.
-At den service man får for de penge er ringe.
-At den generelle befolkning savner oplysning omkring mulighederne for at søge informationer på nettet.
-At Jubii nærmer sig en farlig periode, i og med at folk bliver mere bevidste om hvad de betaler for.

Men jeg mener stadig at et firma er i sin gode ret til at tjene penge. Derfor mener jeg ikke man kan tale om at;\"Jubii misbruger sin position\".

Jeg håber inderligt at der kommer noget ud af denne boykot, mht. Jubii\'s priser og service, men jeg kan desværre ikke støtte den 100%.
I overlever nok også :o)

/Cyber_k
Avatar billede dudesicko Novice
26. april 2001 - 12:46 #30
Lad os da lave et site hvor folk kan komme ind og submitte deres navn og e-mail, på den måde kan man også se hvor mange der er med i den kampagne.
Avatar billede leif Seniormester
26. april 2001 - 12:47 #31
Virker fin.
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 13:05 #32
Ok, som jeg læser indlæggene, så er der tilslutning til idéen.

Men der er lidt forskellige holdninger til, hvordan vi skal sprede budskabet.

Nogen der ved hvor vi kan oprette en side af denne type, med mulighed for at tilmelde sig kampagnen?

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 14:22 #33
OK:

Jeg har oprettet e-mail adressen boykot_jubii@rob.dk

Jeg vil gerne have en mail fra alle der er intersseret i at STØTTE kampagnen.

E-mail adresse (hvis den er forskellig fra afsenderadressen), og hvad I vil støtte med, tak.

Det vi har brug for er:

* hosting
* domainenavn
* webstede (hvis ingen andre melder sig, så laver jeg et udkast i aften)
* Banner
* En knap til de websteder der støtter kampagnen
* Lister med GODE dansksprogede portaler/søgeindex/søgemaskiner

Hmm, mere?

Skal vi udveksle ICQ-numre også? Mit er 2101182.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 14:39 #34
Jeg har reserveret http://boykot_jubii.subnet.dk, men kan ikke helt gennemskue om der kan opstå problemer i relation til brugen af siden (det ser dog ikke sådan ud).

/Rob
Avatar billede dudesicko Novice
26. april 2001 - 15:02 #35
Vil du ikke lave så folk submitter deres navn i stedet for en e-mail ?
Samtidig har man mulighed for at se folks Navn, og antal der understøtter projektet ??
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 15:33 #36
Jo, navn og e-mail adresse tak :o)

/Rob
Avatar billede parazite Nybegynder
26. april 2001 - 15:34 #37
hobbez : Har sendt en ICQ-req! :)
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. april 2001 - 16:21 #38
Jeg synes klart at servicen er for dårlig, men de har dog ret til at tjene penge...
Hvad er det vi angriber? Servicen eller at de prøver at tjene penge?
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2001 - 18:11 #39
OK, målet er:

At Jubii stopper med at misbruge deres monopol-lignede/markedsledende position til:

* at kræve overpriser for omgående registrering (3 dage) af links
* bevidst forsinke registreringen af links til websteder der vælger, ikke at betale overprisen, i op til 24 måneder.

Vi anfægter ikke, at Jubii skal have ret til at tjene penge, men der bør være en balance mellem de udgifter Jubii har, og det gebyr de kræver for registrering.

Da Jubii har ovennævnte politik, skal brugerne, webstederne og annoncørerne gøres opmærksom på, at der er alternativer til Jubii.

Jeg er i øvrigt hjemme nu, og i gang med webdesign.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. april 2001 - 00:42 #40
Har smækket noget sammen på http://boykot_jubii.subnet.dk

Indhold mangler, men jeg er TRÆT :o)

/Rob
Avatar billede rfogh Nybegynder
27. april 2001 - 07:24 #41
Subnetten virker ikke...
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. april 2001 - 08:41 #42
rfogh >> Øh? Det virker da hos mig (er på job nu, og siderne er lavet derhjemme).

/Rob
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2001 - 10:56 #43
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. april 2001 - 11:48 #44
jakoba >> Godt spottet !! Tak !

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. april 2001 - 11:48 #45
jakoba >> Godt spottet !! Tak !

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. april 2001 - 11:48 #46
jakoba >> Godt spottet !! Tak !

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. april 2001 - 11:49 #47
Ups !
Avatar billede nielsgron Nybegynder
27. april 2001 - 15:42 #48
Da jeg gik ind under http://boykot_jubii.subnet.dk, så jeg at du har lavet en side til websteder, der støtter kampagnen, så jeg fik den ide, at man kunne lave et logo, som alle de sider skulle have på sig, med et link til din side, så de besøgende kunne få øjnene op for det. Så jeg har prøvet at fuske lidt med Jubii.dk´s logo, så det får en lidt anden mening. Jeg har gjort logoet knap så glad, og ændre lidt på teksten.
Du kan ser det her: http://nielsgron.snoop.dk/boycot_jubii.htm

Hvad si\'r du? Kan du bruge det?
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 15:46 #49
nielsgron : *ROFL* DAMN den er kool! :)

Dog tror jeg ikke helt vi får lov til at bruge den... men... kool, det er den! :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. april 2001 - 15:59 #50
Fornuftige mennesker anvender kun Jubii højst to gange om året, det er ikke et sted du bliver afhængig af.

/per
Avatar billede nielsgron Nybegynder
27. april 2001 - 16:07 #51
Tak Parazite
Avatar billede nielsgron Nybegynder
09. maj 2001 - 20:37 #52
Hvaa\' Hobbez, skrider det fremad?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. maj 2001 - 13:07 #53
Jeg kan da godt se hvorfor nogle er sure på Jubii og deres Microsoft-mafia lignende metoder. Men skulle man ikke bruge lidt mere krudt/energi på at udbrede kendskabet til brugbare søge maskiner
Avatar billede muppe Nybegynder
12. maj 2001 - 13:12 #54
hobbez  >> Hvad er en \"rispolitik\"?
Kan du ikke være ligeglad med hvad de spiser til frokost?

;-) det er en god idé. Selvfølgelig skal firmaer have ret til at tjene. Lige så vel som brugere/kunder, skal have ret til at brokke sig/starte smædekampagner mod underlødige firmaer.

Og mon ikke Jubii forsvinder ligeså stille af sig selv.
Som de selv siger er reklameindtægterne faldende. Hvis det skyldes at antallet af brugere er faldende - er der jo nok ikke så mange som gider at betale flere tusinde kroner for at ligge på et dansk web-index. (Jubii er ikke en søgemaskine - at man kan søge i deres index - gør det ikke til en søgemaskine.)
Det er ikke den eneste internet-virksomhed, som vil vågne op og opdage, at fordi du har brændt en masse investor- og reklamekroner af og fået folk til at bruge dit gratis site - er det ikke ensbetydende med at folk lige pludselig vil begynde at betale for det.
For at få folk til at betale for noget på nettet. Skal du tilbyde noget som er bedre end det andre tilbyder.
Og jeg kan ikke se hvad det er Jubii tilbyder, som du ikke kan finde gratis og bedre andre steder.

Jubii var noget jeg besøgte da jeg fik min første netforbindelse - fordi jeg havde hørt navnet andetsteds.
Efter at have set deres indhold og prøvet deres \"søgemaskine\", er jeg holdt op med at besøge dem.
Avatar billede muppe Nybegynder
12. maj 2001 - 14:25 #55
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. maj 2001 - 12:45 #56
Hobbez>> hvad med at få et link til siden lagt ind på siden www.boykot.dk
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. maj 2001 - 12:48 #57
nielsgron>> kan ikke åbne din side, hvis den virker/kommer til at virke hvad så med at få et link til siden lagt ind på www.boykot.dk
Avatar billede hobbez Nybegynder
14. maj 2001 - 14:34 #58
ja, jeg beklager jeg ikke er kommet så meget videre. Er lige startet i nyt job, og har generelt travlt med andre ting.

Jeg håber jeg får sitet op og køre i en \'kampange-klar\' version i løbet af denne uge.

/Rob
Avatar billede cydone Nybegynder
16. maj 2001 - 12:38 #59
Hej Hobbez!

Jeg sidder som administrator på boykot.dk, og jeg syntes det er en god ide med den side.

I er meget velkomne til at få et link op på vores side, hvis i er interesseret.

Kontakt os på postmaster@boykot.dk og lad os høre lidt nærmere om dine/jeres planer.

mvh Cyd
Avatar billede nielsgron Nybegynder
16. maj 2001 - 16:42 #60
>>cyberspace:
Den virker ikke, fordi snoop.dk er nede for tiden:(
Avatar billede klas Juniormester
16. maj 2001 - 17:19 #61
hvis det er seriøst nok vil jeg da gerne ligge domæne og plads til . .
Avatar billede repsac Nybegynder
16. maj 2001 - 17:48 #62
Jeg har kun gennemlæst ½, men mener jeg har forstået pointen ...
Lige en kommentar (mest til hobbez):
Det lydder somom du er irriteret over jubii.dk\'s service (hvilket jeg 100% sympatiserer). I stedet skulle det måske fremlægges således så folk i stedet bliver klar over omfanget af deres \"service\" og hvad der ville være retfærdigt.
Måske lidt for meget \"Jubii.dk\" er noget hø.
Jeg håber bestemt ikke på at det skal sendes af sted som mails, men det _kunne_ være en udvej hvis man ikke kan komme igennem på anden vis.
Jeg vil somend godt være med til at lave noget webside og støtter dig (jer) fuldtud i synspunkterne, med mine modifikationer.

\"Websteder der ikke kan eller vil betale, kommer til at vente op til 24 måneder (2 år) på at få deres link på Jubii.\" - fusk. Citér dem direkte. Brug deres fremlægning, så får du ikke problemer med at forklare ... mellem 6 og 24 mdr. kan der gå ... ikke nødvendigvis 24 (som jeg har forstået det).

I stedet for at linke til jubii mht. til deres prispolitik, så kan de jo ændre det på deres eget site ... screenshot var måske en mulighed for \"bevis\" ...?

casper@thomsen.as
(arbejder med php, mysql, mv. - design + udvikling ... :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2003 - 16:44 #63
Lukketid -

/victor-1
Avatar billede hobbez Nybegynder
18. august 2010 - 18:21 #64
Det er måske på tide at lukke denne :o)