Avatar billede kehaan Nybegynder
08. januar 2006 - 17:54 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Computer køre i 5min og stopper.

Hey.

Jeg har for lidt tid siden haft nogen problemer med min comp. Det var om at min pc lavede en hel masse DUT DUT DUT efter hinanden cirka 3. og at jeg skulle vælge hardware profil. jeg fik bare valgt en hardware profil og den virkede.

Men nu har jeg et problem, min computer er gået død. Jeg sad og skrev på et forum, og lige med et gik skærmen i sort. jeg prøvede reset men intet hjalp. pcen kørte stadig men intet billede på skrærmen. Nu har vi prøvet at skifte alt på den.

Vi har tage alle dele ud som kunne være problemet. taget grafikkort og brugt grafkkortet på bundkortet. skiftet skærm, skiftet ram, skiftet køler, og alt andet. Men stadig uden held. vi prøver imorgen at købe et Bios batteri et nyt til den da det der sad i var ved at være løbettør.

Når man tager batteriet ud og lader den være i et stykke tid. og bagefter efter noget tid sætter det i igen. så køre pcen i nogen minutter men lukker derefter ned igen. Så mit spørgsmål er er der nogen som har en ide om hvad det kan være? Og måske hvordan det kan rettes?

På forhånd tak.
Jeg sidder på en 550mhz pc og det er ikke så sjovt på den :)

Mvh Kehaan.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2006 - 17:58 #1
Hvordan med dine ram, har du flere ramblokke? Hvis du har, så prøv, at tage en af
dem ud på skift.
Avatar billede kehaan Nybegynder
08. januar 2006 - 18:00 #2
Hey.

Det er også blevet prøvet.

Mvh Kehaan.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2006 - 18:01 #3
Ps. Har du sikret dig, at der ikke sidder støv eller nullermænd. i blæseren eller
kølerribberne, samt blæseren til strømforsyningen?
Avatar billede kehaan Nybegynder
08. januar 2006 - 18:03 #4
Hey.

Denne skulle være støvsueet. og der er også blevet sat ny blæser i for at være sikre på at det ikke var det.

Mvh Kehaan.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2006 - 18:04 #5
Er du sikker på at CPU køleren virker??
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2006 - 18:05 #6
Det lyder bestemt som et varmeproblem
Avatar billede kehaan Nybegynder
08. januar 2006 - 18:06 #7
Hey.

Hmmm der er blevet sat ny køler i og hvad vi kan mærke så er compen kold. og de får den kølet ned.

Mvh Kehaan.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2006 - 18:08 #8
Er det køleren på CPU-en du har skiftet? har du husket kontaktfedt mellem køler og CPU? er du sikker på der ikke er en ledning der stopper blæseren?
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2006 - 18:09 #9
Du har jo gjort en masse fornuftige ting allerede, men du har vel ikke vendt
blæseren forkert? det kan jo ske.
Avatar billede kehaan Nybegynder
08. januar 2006 - 18:11 #10
Hey.

Alt er gjordt som i beskriver :) Så intet forkert der. Vi er bange for at det er bundkortet der er gået -.- Og er slet ikke godt.... Vi køber et nyt Bios batteri imorgen det er nok ikke det men vi håber self :)

Mvh Kehaan.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2006 - 18:13 #11
BIOS batteriet er helt uden betydning med den fejl du beskriver
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2006 - 18:15 #12
Det er vel næppe batteriet som er årsag, den kan jo ikke star teop uden bios.
Avatar billede kehaan Nybegynder
08. januar 2006 - 18:17 #13
Hey.

Nej derfor tror vi også det er bundkortet -.- og så skal der købes ny pc -.- Bundkort nu om dage koster det samme som ny comp :) Og hvis man så også køber nyt bundkort så kan det ligeså godt være CPU'en og så kan man ligeså godt købe ny.......

Mvh Kehaan.
Avatar billede kehaan Nybegynder
08. januar 2006 - 21:27 #14
Hey.

Compen ser ud til at virke. Det har været grafikkortet på selve bundkortet. det er nu slået fra og den ser ud til at virke. imorgen får den et nyt BIOS batteri. og så skulle den være helt oppe at køre igen :)
Jeg takker for jeres hurtige hjælp og jeg deler pointene ud imellem Helgec og Gotfred.

Takker mange gange.

Mvh Kehaan.
Avatar billede kehaan Nybegynder
08. januar 2006 - 21:30 #15
Hey igen :)

Hvordan giver jeg jer jeres point?

På forhånd tak :)

Mvh Kehaan.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2006 - 21:43 #16
Sikken en masse dejlige penge at spare. Godt nok!
Ang. point, jeg lægger et svar, og når helgec også har lagt et, så markere du bare navnene, og trykker på accepterer, så går det automatisk. Takker for point.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2006 - 22:14 #17
:o)
Avatar billede kehaan Nybegynder
08. januar 2006 - 22:30 #18
ehe ok jeg afgiver point nu :) Takker for hjælpen :)

Mvh Kehaan.