Avatar billede helten78 Nybegynder
08. januar 2006 - 17:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation "hænger"

Hej

Jeg har lavet en repair/ opgraderings installation af XP på min bær efter at have samme problem som denne: http://www.eksperten.dk/spm/428415

Problemet er nu at installationen går ikke videre når der er ca 35 min tilbage installationen, det er jo lidt et problem, da den ikke når at færdiggøre sig.
Mit store problem er at jeg har nogle filer b.la. mails jeg gerne skulle beholde, da en repair ikke skulle slette filer på maskinen.
Maskinen og geninstallations cd er fra dell.

Er der en løsning på at få installationen til at gå videre eller alternativt en måde at komme ind og kopier de filer jeg skal bruge og så formatere maskinen?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. januar 2006 - 17:53 #1
Dette sker ofte ved RAM problemer. XP er extrem ram følsom under installation og du kan være ude for at den RAM du har siddende i din maskine og som XP køre fint med ikke er god nok til installation (hvis du f.eks. har sat mere ram i efter du installerede første gang)

Hvis du har 2 klosser, så prøv at fjerne først den ene klos og installer, herefter byt den ud med den anden hvis det ikke hjælper. Når du først har fået installeret kan du prøve at sætte rammen i igen
Avatar billede helten78 Nybegynder
08. januar 2006 - 18:00 #2
Jeg har ikke sat mere Ram i efterfølgende. Den kom preinstallalere fra Dell.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. januar 2006 - 23:41 #3
Prøv at ringew til Dell Support de er flinke til at hjælpe også selv om din pc er mere end 2 år gammel(min erfaring).
Avatar billede vibs1310 Novice
09. januar 2006 - 10:08 #4
Selvom du ikke har sat flere RAM i kan der godt være sket noget så dine RAM ikke fungerer som de skal. Så prøv som Bufferzone skriver at skifte rundt på blokkene. Evt. låne en blok af en kammerat.
Avatar billede helten78 Nybegynder
11. januar 2006 - 12:53 #5
Jeg fik aldrig den til at gå videre. Jeg købte en ekstern usb boks og satte hardisken over i så jeg kunne hente de filer jeg skulle bruge og lavede en helt ny installtion af XP, som gik hele vejen.