Avatar billede tlc4you Nybegynder
08. januar 2006 - 09:55 Der er 11 kommentarer

Google får min computer til at fryse, lukker ned og genstarte

Mit problem startet en dag jeg ville gå ind og skifte indstilinger på Google.
Den ville kun vise den danske side og danske resultater. så jeg var inde og stille på indstllingerne. Lige præcis at den gik ned første gang kan jeg ikke sige. Men efterfølgende fryser computeren i ca 15 sek. hvorefter computeren lukken ned og genstarter, hver gang jeg klikker på instillinger på google. Stien den referer til hedder "http://www.google.dk/preferences?hl=da"

Jeg har fjernet temp filer og cookies. skanet med Ad-ware og norton, uden resultat.
Avatar billede tlc4you Nybegynder
08. januar 2006 - 10:09 #1
... Det samme sker også når jeg fore tager en søgning, Google siden skifter lige over til at vise resultat siden, hvorefter at computeren fryser o.s.v.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. januar 2006 - 11:30 #2
Prøv at hente og køre dette lille fix:
http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip
Det er en lille zip fil som først skal pakkes ud med winzip ell. winrar.
Avatar billede tlc4you Nybegynder
08. januar 2006 - 13:50 #3
Hvad skulle denne fil gøre? (Jeg har ikke kørt den endnu)
Avatar billede boxer Nybegynder
08. januar 2006 - 14:33 #4
Den reparerer Internet Explorer.
Avatar billede tlc4you Nybegynder
08. januar 2006 - 18:47 #5
hvor skal jeg køre bat filen? Jeg har win98se.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. januar 2006 - 19:33 #6
Ja det skulle jeg jo have spurgt dig om - sorry.

Denne er til 98:
http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg98.zip

Du kører den bare fra skrivebordet.
Avatar billede tlc4you Nybegynder
08. januar 2006 - 20:06 #7
????? Jeg har prøvet at dobbelt klikke på den i stifinder, kørt den via "kør" i "start" samt kørt den i ren DOS. Men den skriver "forkert kommando eller filnavn"!!

Men efterfølgenend har jeg prøvet at slå "Norton Internet Security" fra og indtil vidrer har den ikke frosset. Der der en anden "firewall" der kan anbefales?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. januar 2006 - 21:09 #8
Der er en del der kan bruges. Jeg bryder mig ikke selv om Norton.

En god gratis firewall er ZoneAlarm Free. Eller måske Sygate Free.
Søg på Google efter dem.

Men hvis du fravælger Norton Internet Security, kommer du vel også til at mangle et antivirusprogram?
Jeg kender 2 gratis. Avast og AVG.

Du kan finde meget mere info om sikkerhed på www.spywarefri.dk
Avatar billede boxer Nybegynder
08. januar 2006 - 21:10 #9
Jeg er ikke klar over hvorfor du ikke kan køre den omtalte batfil.
Avatar billede tlc4you Nybegynder
15. januar 2006 - 19:26 #10
Ang firewall og virus: Ok, tak.

Ang ".bat" filen. I hvilke Dir skal jeg køre den?
Avatar billede boxer Nybegynder
15. januar 2006 - 19:38 #11
Bat filen er en zip som først skal pakkes ud - evt. med winzip ell. winrar. Det kan du bare gøre på skrivebordet.
Når filen er udpakket, skal du bare db. klikke på den.