Avatar billede keld-k Nybegynder
08. januar 2006 - 00:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af regneark??

Hvis jeg markerer et regneark op, og kopierere det - hvordan får jeg det så til at bibeholde kolonne-bredde og række-højde, når jeg indsætter det igen??
Avatar billede jkrons Professor
08. januar 2006 - 01:04 #1
Det kan du ikke. Desværre. Men hvis du skal kopierealt. hvad der er i et regneark, kan du kopiere hele arket i stedet. Er det kun dele af et ark, må du tilrette rækkehøje og kolonnebredde igen.
Avatar billede keld-k Nybegynder
08. januar 2006 - 01:13 #2
Surt!! surt!! 45*tilretning - nå men hvis det er svaret er point'ene dine.

Men hva' det er jo søndag i morgen.

Smid et svar.
Avatar billede brynil Nybegynder
08. januar 2006 - 09:15 #3
Med formatpenslen kan du kopiere højde/bredde for et begrænset antal hele kolonner/rækker i kildearket til samme begrænsede antal hele kolonner/rækker i destinationsarket.
Avatar billede brynil Nybegynder
08. januar 2006 - 09:26 #4
Ikke nødvendigvis til samme placering, men samme antal.
Avatar billede frkhansen Nybegynder
08. januar 2006 - 10:44 #5
keld-k > fik du læst jkrons indlæg rigtigt ? Du kan jo godt bibeholde din formattering, hvis du markerer hele arket.

Jeg læser dit oplæg således, at det ikke kun er noget af arket, du skal bruge, men det er måske mig, der ikke kan læse (?).

Uanset er det vel næsten nemmere for dig at markere hele arket og så efterfølgende slette det, du ikke skal bruge end lave 45 * tilretning ....?
Avatar billede brynil Nybegynder
08. januar 2006 - 11:01 #6
Du kan markere hele arket - med formatering - ved at klikke i firkanten øverst til venstre i arket og derefter kopiere til et andet ark.

Vælg celle A1 når du paster i det andet ark.
Avatar billede keld-k Nybegynder
09. januar 2006 - 04:12 #7
Problemet - nej opgaven var - at jeg skulle lave 45 ens sider i ark2, som så skulle hente oplysninger i ark1. Jeg lavede derfor 7 vandret og 7 lodret, derefter var det nemt at kopier resten ind.
Tak for svarene- det undre mig bare at det er nødvendigt, at man skal sidde og tilrette det (her i år 2006).
Avatar billede keld-k Nybegynder
11. januar 2006 - 18:14 #8
Lukker lige efter mig