Avatar billede niclas1488 Nybegynder
08. januar 2006 - 00:03 Der er 14 kommentarer

Fejl ved overførsel til ekstern harddisk

Hej Eksperter

Jeg har en Maxtor OneTouch II ekstern harddisk på 300G. Indtil videre har jeg 196 GigaByte, hvilken vil sige at der er 83,3 GB tilbage.

Men jeg har en film på 4.05 GB som jeg vil have overført til min eksterne, men når jeg prøver kommer den op med dette:
http://www.keepmyfile.com/image/3932fc357267

Det går fint nok med at overføre alt andet, men lige den her kommer den op med det samme hver gang.

Så er der nogle der ved hvad dette kan skyldes og om det evt. er en fejl på den eksterne eller på filen?
Avatar billede ranglen Nybegynder
08. januar 2006 - 00:10 #1
Du kører nok med FAT32, det har en øvre grænse på 5 GB per fil. Du kan benytte convert i en kommandoprompt, hvis du ønsker at konvertere til NTFS
Avatar billede ranglen Nybegynder
08. januar 2006 - 00:10 #2
4 GB skulle der have stået :o
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
08. januar 2006 - 00:11 #3
Sorry, men forstår ikke meget af hvad du skrev der :-)

Hvordan konverterer man den til en NTSF hvis man vil det så?
Avatar billede zenze Nybegynder
08. januar 2006 - 00:28 #4
C:\> CONVERT  C:  /fs:ntfs
Avatar billede zenze Nybegynder
08. januar 2006 - 00:31 #5
Det er så måske ikke C-drevet du skal konvertere, men så skriver du bogstavet på det drev du skal have ændret til NTFS. - Efter reboot starter proessen.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. januar 2006 - 00:31 #6
"processen"
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
08. januar 2006 - 00:32 #7
Okey.. Og hvor gør jeg så det henne? Sorry, men er sgu ikke helt med :-S
Avatar billede ranglen Nybegynder
08. januar 2006 - 00:46 #8
kommandoprompten får du frem ved at skrive "cmd" i start>kør

og vær opmærksom på, at ældre systemer, bl.a. Win98/Me og DOS, ikke umiddelbart kan læse NTFS systemet
Avatar billede ranglen Nybegynder
08. januar 2006 - 00:47 #9
Det er desuden en envejs-konvertering, dvs du kan ikke uden specielle værktøjer komme tilbage til FAT32 igen
Avatar billede zenze Nybegynder
08. januar 2006 - 01:03 #10
Du kan også "nå" command prompt via Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> Kommandoprompt. Det er bare en lang vej:o)
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
10. januar 2006 - 17:46 #11
Hmm okey.. Men hvis jeg så gør det hvad er ulemperne så ved det, (hvis der er nogle)?

Og hvad er grunden til at de ikke bare har gjort det fra starten af så der ikke er den der grænse på?
Avatar billede zenze Nybegynder
10. januar 2006 - 19:02 #12
Der er vist flest fordele, bl.a. den at NTFS undersøger sig selv for konsistens og fejlretter. Det samme er ikke gældende for FAT32.
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
10. januar 2006 - 19:59 #13
Ja okey.. Men er der så overhovedet nogle ulemper.. Og i tilfældet, hvilke?
Avatar billede zenze Nybegynder
10. januar 2006 - 20:49 #14
Nogle hævder at NTFS er lidt langsommere, men det ka jeg ikke mærke. Jeg er heller ikke gamer, så ....