Avatar billede nannami Nybegynder
07. januar 2006 - 21:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket videokamera??

Hej...

Er der nogen der kender meget til vidoekameraer, så kunne jeg godt bruge lidt råd og vejledning. Jeg er interesseret i at købe et videokamera til omrking 4000 kr. Det skal ikke bruges til noget specielt andet end privat brug. Er der nogle mærker eller bestemte videokameraer der er bedre end andre?
Avatar billede bleze Nybegynder
08. januar 2006 - 11:52 #1
JVC har et kamera med 20 gb indbygget harddisk, så slipper du for at rode med bånd. Det optager i MPEG2 som er det der bruges på DVD, det vil sige du let kan redigere og brænde DVD'er. Du kan optage op til 25 timer på harddisken over overføre via USB2. Det koster ca 4700 kr hvis du kigger på edbpriser.dk. MG-20 hedder det
Avatar billede nannami Nybegynder
09. januar 2006 - 08:36 #2
Hej bleze.

Har du selv erfaring med dette kamera? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide om hvor lang tid batteriet holder og om lyden og billedet er godt nok (Jeg kan se der kun er 1/6 CCD og har læst et sted, der gerne skulle være 1/4 eller 3 CCD).

Hilsen Nanna
Avatar billede bleze Nybegynder
09. januar 2006 - 21:22 #3
well du sagde du omkring 4000 kr ;)  jvc har 3 ccd med harddisk også men så nærmer du dig 9000 kr. sony har også ccd i samme leje men så snakker vi bånd.
nej jeg har ikke selv dette cam men kunne godt tænke mig det. har et gammelt jvc mini-dv cam.
tænke bare det var værd at checke ud for dig :)
Avatar billede nannami Nybegynder
10. januar 2006 - 08:21 #4
Hej igen...

Jeg var inde og kigge på cnet, hvor de anmelder kameraer og de havde givet den en god karakter (8,1 ud af 10), så nu har jeg købt den. :-) Dog blev jeg lidt nervøs fordi jeg kom ind på en norsk side, hvor 2 brugere havde været utilfredse med deres køb af denne JVC og havde byttet den til et andet. Men nu må vi se :-) Du har fået accepteret dit svar. Tak for hjælpen...
Avatar billede bleze Nybegynder
10. januar 2006 - 19:12 #5
Ok, er spændt på at høre hvad du synes om det. Jeg håber at kunne købe det inden for et par måneder.

Tak for points ;)
Avatar billede nannami Nybegynder
10. januar 2006 - 19:51 #6
Det var så lidt :-)
Jeg håber på at få det i morgen... så når det lige er afprøvet skal jeg nok skrive hvad jeg synes om det, men husk jeg er helt ny mht. videokameraer ;-)
Avatar billede nannami Nybegynder
12. januar 2006 - 14:22 #7
Hej Bleze.

Jeg har fået videokameraet nu. Det er rigtigt smukt og lille og perfekt. :-) Jeg kan dog godt forstå der er nogle, der bliver træt af billedekvaliteten til video (jeg bruger den ikke som kamera). Altså jeg ved ikke om den er dårligere end så mange andre videokameraer da jeg ikke har noget at sammenligne med, men om aftenen er der ikke vildt god kvalitet. Man kan sagtens se og optage osv, men den er lidt grumset i optagelserne. Ikke noget vildt, bare en smule. Ellers er det virkelig smart og rigtigt nemt at bruge. Især mht. harddisken... det er virkelig fedt. :-)

Håber du kan bruge det til noget...
Avatar billede bleze Nybegynder
13. januar 2006 - 11:11 #8
tak for info! det lyder jo godt :)
det med om aftenen er helt normalt. det kræver lys at optage.  selv DR's udstyr laver grums når der ikke er lys nok har jeg lagt mærke til i feks rejseholdet og krønniken.
god fornøjelse med det, jeg glæder mig allerede :)
Avatar billede nannami Nybegynder
15. januar 2006 - 09:48 #9
okay... jamen så har jeg jo intet at fortryde, hvis de fleste er sådan :-)
Du kan godt glæde dig...