Avatar billede label Nybegynder
07. januar 2006 - 21:12 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Mangler et BTX bundkort

Hej alle,

Har købt en Medion MD8800 i Aldi - billigt!

Men det er et specialfremstillet MSI bundkort som er låst i BIOS mht. CPU mv. - og vil gerne overclokke lidt.

Så har tænkt på at skifte bundkortet ud - men - jeg kan ikke finde nogen BTX bundkort nogen steder?
Avatar billede screem_brille Novice
07. januar 2006 - 21:44 #1
låst ? er det ikke bare fordi det board ikke understøtter at man ændrer på Vore / FSB speed ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2006 - 22:58 #2
Hvorfor overclocke????
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2006 - 22:59 #3
Tyder på du skulle have købt en anden maskine med en større cpu!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. januar 2006 - 23:00 #4
Jeg kan kun finde et:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167191

Men du mister garantien med det samme du skifter bundkortet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2006 - 23:06 #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2006 - 23:08 #6
Og det er ikke bundkortet der er specialfremstillet - det er ALT for dyrt!
Der er lavet en special BIOS der ikke indeholder det der plejer at være, såsom indstilling af Vcore og fsb speed
Avatar billede label Nybegynder
08. januar 2006 - 01:50 #7
#1 - Nej den er låst som default.
#2 - tjoooooooo - en P4 D kan snit overclockes
#4+5 - Uden at være sarkastisk :-) Men tror du at et intel bundkort lavet af intel for intel cpu'er.... er specielt OC venligt? Men tak for linkne! Har selv haf kikket lidt på dem.
#6 - og jo, det er et MSI MS-7204 bundkort fremstillet specielt til medion.
Avatar billede label Nybegynder
08. januar 2006 - 01:51 #8
Tror den ryger tilbage og køber et alm atx kabinet med bundkort og processer. Ærgeligt et ellers hammerende flot kabinet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2006 - 11:33 #9
Avatar billede label Nybegynder
17. januar 2006 - 10:46 #11
Hvorfor er det i kryds henviser de her 2 tråde????

Der var 2 løsninger:
1. Låse bundkortet på
2. Skaffe et nyt BTX bundkort der kunne overclockes...

Derfor 2 tråde.
Avatar billede label Nybegynder
17. januar 2006 - 10:47 #12
Der findes åbenbart kun Intel BTX bundkort som ikke kan OC'es.
Så computeren er returneret til Aldi.

Takker for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 13:31 #13
HvAd fanden har du gang i ??
Avatar billede label Nybegynder
17. januar 2006 - 16:46 #14
? screem_brille - forklar?
Avatar billede label Nybegynder
17. januar 2006 - 16:53 #15
Hvis i er yderligere interesseret i emnet kan jeg anbefale:
http://medion.adslweb.co.uk/phpbb2/viewtopic.php?t=1962&postdays=0&postorder=asc&start=75
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2006 - 18:50 #16
specialbios? ja!
fik du svar? ja!

tager du point selv selv om du fik en løsning? ja!

Anmeldt? JA!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2006 - 18:53 #17
"Så har tænkt på at skifte bundkortet ud - men - jeg kan ikke finde nogen BTX bundkort nogen steder?"

Kommentar: tonnybrandt
07/01-2006 23:00:28 Jeg kan kun finde et:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167191

Men du mister garantien med det samme du skifter bundkortet.
Kommentar: john_stigers
07/01-2006 23:06:47 en mere - men dyrere...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=164155

Det er jo hvad du efterlyste, så hvorfor tage point selv?
Avatar billede label Nybegynder
18. januar 2006 - 09:14 #18
Har misforstået noget?

Hvis i vil have point så skal i da det.

Men jeg manglede et BTX bundkort som kan overclockes, og det har jeg ikke fundet...
Så hvordan svare i på mit problem? Men i har forsøgt at hjælpe så i skal da have point for jeres tid.

Smid et svar i: http://www.eksperten.dk/spm/680516
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2006 - 09:37 #19
"Men jeg manglede et BTX bundkort som kan overclockes, og det har jeg ikke fundet..."

"Så har tænkt på at skifte bundkortet ud - men - jeg kan ikke finde nogen BTX bundkort nogen steder?"

skrev du måske det skulle overclockes? :)
Avatar billede label Nybegynder
18. januar 2006 - 15:55 #20
Nu er det svært at sige uden at være sarkastisk....

---
"Men det er et specialfremstillet MSI bundkort som er låst i BIOS mht. CPU mv. - og vil gerne overclokke lidt.

Så har tænkt på at skifte bundkortet ud - men - jeg kan ikke finde nogen BTX bundkort nogen steder?."
---

Hvorfor tror du ellers at jeg vil skifte et bundkort ud i en splinter ny computer?

Jeg takker for jeres tid og hjælp - tror bare at vi har misforstået hinanden. Ög så er det vist ingen grund til at bruge mere tid på det :-)