Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2006 - 19:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor klog er min opvaskemaskine?

Jeg har en opvaskemaskine fra Bauknecht, der har et automatisk program, hvor den selv regner vasketid mm ud. Men hvordan gør den det? Hvis der fx er gryder i maskinen bliver vasken længere. Jeg tror selv det bla. afhænger af vægten på det der skal vaskes, men så alligevel.... . For 7 tallerkner kan jo let veje det samme som en gryde.

Så hvordan fungerer en "intelligent" opvaskemaskine?
Avatar billede hugomanden80 Nybegynder
07. januar 2006 - 20:12 #1
Jeg tror måske den måler hvor beskidt vandet er når den lukker vand ud første gang, men det er bare et gæt!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2006 - 20:21 #2
Nej, det tror jeg ikke er (hele) svaret. Der er jo et display, hvor man kan se længden at vasken, og hvor der bliver talt ned lige fra man starter maskinen og til den er færdig, så allerede når maskinen startes, "ved" maskinen hvor længe den vil vaske.
Avatar billede frkhansen Nybegynder
08. januar 2006 - 11:10 #3
Jeg har også en intelligent opvaskemaskine.

Iflg min brugsanvisning er den tid, der fremkommer ved starten af programmet en forventet programtid, baseret på programtiden fra det foregående program.
"Under programforløbet korrigeres resttiden afhængigt af temperaturen i vandet fra vandhanen og servicets mængde og tilsmudsningsgrad".

Jeg kan hos mig se, hvordan den forventede resttid faktisk ændrer sig, efter den lige har fået lov til at "smage" på indholdet i maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2006 - 12:32 #4
Det er nogenlunde det samme som det jeg oplever. Men hvordan måler den servisets mængde og hvordan "smager" den på indholdet?
Avatar billede hugomanden80 Nybegynder
08. januar 2006 - 13:57 #5
Min maskinre starter også altid på den samme tid, men har ikke lige lagt mærke til om tiden ændrer sig i løbet af programmet.
Avatar billede blanken Praktikant
10. januar 2006 - 01:03 #6
Jeg har en lignende maskine og den virker ligesom hugomanden80 beskriver. Jeg har dog ikke lagt mærke til om den resterende tid ændrer sig.

Maskinerne er jo forudindstillet tidsmæssigt alt efter, hvilket program du vælger. Jeg kan dog vælge et program, der selv måler hvor beskidt servicen er efter første vandudtag. Jeg har endnu ikke brugt dette idet det tager meget længere tid.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2006 - 22:53 #7
Ok, der er vist ikke flere der har noget at byde ind med. Smid et svar inden 3 dage, hvis I vil have points.
Avatar billede hugomanden80 Nybegynder
22. januar 2006 - 06:38 #8
På forhånd tak!!
Avatar billede blanken Praktikant
22. januar 2006 - 12:21 #9
springer over
Avatar billede frkhansen Nybegynder
22. januar 2006 - 14:14 #10
springer også over
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2006 - 18:06 #11
Ok, takker for interessen.