Avatar billede ibmbruger Nybegynder
07. januar 2006 - 14:16 Der er 2 kommentarer

IBM AS/400 Software på alm. IBM PC?

Jeg står i den situation at jeg har købt et større antal CDer med serversystemet IBM AS/400 af et konkursbo. Uden at vide hvad systemet kræver af hardware, ville jeg så ment blot hører om det er muligt at installere det på henholdsvis enten en IBM Aptiva eller en IBM NetVista?

Hvis ikke det kan; og der sidder nogle som evt. mangler disse CDer kan vi finde du af en fornuftig pris.

Jeg håber I kan være mig behjælpeligt.

Mvh

IBMbruger
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
07. januar 2006 - 20:20 #1
Softwaren du har købt hedder OS/400, den kan kun køre på IBM's Midrange maskiner kaldet AS/400. Selve Softwaren er "ikke" noget værd uden en licensnøgle, denne nøgle hænger sammen med model & serienummer på maskinen.
Avatar billede mikes Nybegynder
11. februar 2006 - 16:49 #2
Hej IBMbruger

Du kan IKKE installere AS/400 styresystemet på en PC, ej heller IBM'ere. Der vil måske være enkelte af cd'erne som indeholder PC pgm. Disse bruges fra en PC mod en AS/400, eksempelvis emuleringspgm, filetransfer mv.

/MikeS