Avatar billede aproxi Nybegynder
07. januar 2006 - 13:13 Der er 5 kommentarer

Grub error 17!

Hej.

Jeg har en lille server jeg prover at installere linux paa, jeg bruger Simply mepis. Min server har et Epia M1000n bundkort.

Mit problem er at grub siger Error 17 og kommer derefter ikke videre
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2006 - 13:59 #1
Det er snart den mest kryptiske besked du kan få http://www.uruk.org/orig-grub/errors.html
Avatar billede aproxi Nybegynder
07. januar 2006 - 14:05 #2
damn.... det vil sige jeg ikke ved hvad jeg skal gore
Avatar billede jon13 Nybegynder
07. januar 2006 - 14:26 #3
Jeg har lige haft den fejl...

Den opstod fordi jeg efter at have installeret linux som dualboot, begydte at rode ved partitionstabellen gennem windows. Det betyd at mine partitoner nu havde fået andre placeringer, som ikke stemte overens med dem som grub kendte.

Jeg fiksede det ved at boote på en live cd, monterede harddisken og kørte "grub", "root (hd0,0)" "setup (hd0)" og "Quit" (du må hellere lige google disse kommandoer eller grub generelt, da jeg ikke er 100% på syntaksen).

Der efter kom grub videre til boot menuen (altså forbi error 17), men igen af valgene var gyldige før jeg fik dem tipasset med de nye placeringer. Derefter kørte alt igen som det skulle.

Good luck =)

/jon
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2006 - 16:04 #4
Du kan læde lidt om GRUB på http://www.helgec.dk/grub.html herunder omtalte kommandoer, jeg forstod på dit spørgsmål at du ikke havde færdig-installeret Linux
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2006 - 17:01 #5