Avatar billede conehead Nybegynder
07. januar 2006 - 10:16 Der er 9 kommentarer

Problem med dvd brænder

Jeg har en Zepto 4200 bærbar med dvd rw.
Jeg har lige forsøgt at brænde nogle data ned på en dvd-skive, men brænderen vil ikke læse skiven(jeg har ingen specs på skiven). Det besynderlige er at jeg har fået brændt data ned på samme type skiver på en anden maskine og så har jeg ingen problemer med at læse dem på min bærbare.

Hvad er problemet?
Avatar billede kasperbit Nybegynder
07. januar 2006 - 12:13 #1
Har du opdateret firmwaren?
Avatar billede conehead Nybegynder
07. januar 2006 - 12:58 #2
Nej, jeg har hentet det fra ftp://ftp.zepto.dk/Firmware/HitachiHTS54drev_30+40+60+80_5400RPM/

men der er ingen filer i iso-filen...vil lige ringe til zepto og høre
Avatar billede conehead Nybegynder
07. januar 2006 - 13:10 #3
mit dvd-drev er et TSSTcorp TS-L532A.
Avatar billede conehead Nybegynder
07. januar 2006 - 13:32 #4
og det bruger firmware TI-51
Avatar billede kasperbit Nybegynder
07. januar 2006 - 14:03 #5
Er du helt sikker på det modelnummer, jeg tror nemlig det er en Samsung brænder.
Avatar billede conehead Nybegynder
07. januar 2006 - 14:22 #6
TSST står for Toshiba-Samsung-storage-technology
Avatar billede conehead Nybegynder
07. januar 2006 - 14:24 #7
men hvad kan er årsagen være til at jeg godt kan læse skiver med data og ikke skiver uden?
Avatar billede kasperbit Nybegynder
07. januar 2006 - 14:34 #8
Jeg har selv prøvet det med nogle nye Verbatim DVD-skiver, jeg spurgte hos forhandleren, og han fortalte at teknologien på skiverne render sommetider fra brænderne og derfor skal de opdateres, så jeg hentede noget nyt firmware til min BTC- brænder og den virkede upåklageligt.
Avatar billede conehead Nybegynder
27. januar 2006 - 11:56 #9
jeg kunne ikke få en opdatering til min firmware. Jeg snakkede med zepto og de anviste mig til dvd-skiver der fungerer....

svar for point kasperbit