Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. april 2001 - 03:04 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af pris for brugt PIII 700+Gigabyte MB

Hejsa folkens :-)

En af mine venner på ICQ har flg. brugt H/W til salg:

GigaByte GA-6BX7 bundkort
http://lhd.datapower.com/db/dispproduct.php3?DISP?513

Intel Pentium III E 700 MHz
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598006

Han spurgte mig om 1.500 kr. er for meget .. og quite frankly .. I don\'t have a clue!
Begge dele er fra efteråret 2000 og processoren har aldrig været overclocket.

Jeg har et par spørgsmål til dette:

1. Er 1.500 kr. for meget, for lidt eller lige i nabolaget af \"helt fint\" ?
2. Passer bundkortet i et Aopen HQ-45 kabinet ? (
  http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577900

3. Hvor stor en strømforsygning skal der til en PIII ? (altså i watt)
Avatar billede morpheus Nybegynder
26. april 2001 - 03:11 #1
Bundkortet skulle passe i HQ-45\'eren...

Prisen er fin ! :o)
Faktisk skide god ! *s*
Avatar billede morpheus Nybegynder
26. april 2001 - 04:04 #2
Jeg ville nok smide en 300 watt PSU i...

Standard er godtnok 250 watt, men det kommer jo an på hvor mange diske osv. man har til sit system !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. april 2001 - 04:38 #3
morpheus:> 2xIBM DeskStar diske, 1 Sony brænder og et std. CD-drev er hvad jeg har i den nu .. men 300w er at foretrække for at være HELT sikker på at man ikke ligepludseligt *PUF* sidder uden en PSU ? Eller rettere uden en BRUGBAR PSU ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. april 2001 - 04:39 #4
\"men 300w er at\" = \"men er 300w at\" :-)
Avatar billede morpheus Nybegynder
26. april 2001 - 05:10 #5
Det er da anbefalelses værdigt at benytte en 300 watt...

Det kan jeg tale med om.
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. april 2001 - 09:00 #6
250w er længe nok til den maskine... kører selv en P3 800, brænder, cd, diske, grafikkort, netkort ekstra kabinet blæser uden problemer med en 250w\'er... snakkede med PRC om det da jeg også troede 300w var et must, men det er kun til slugeren AMD det skulle være nødvendigt eller hvis du fylder maskinen op med crap...

Synes det er et kanon tilbud... slå til og nyd det.
Avatar billede wikings Nybegynder
26. april 2001 - 12:21 #7
Køb det!!
Avatar billede rapperand Nybegynder
26. april 2001 - 14:24 #8
250 W er rigeligt, medmindre du har en hel masse hardware smidt i!
Avatar billede rapperand Nybegynder
26. april 2001 - 14:29 #9
I øvrigt ville jeg lige smide et par ekstra penge i og købe et HQ08 i stedet!
Det er noget større, er meget køligere og let at atbejde med!
Avatar billede rapperand Nybegynder
26. april 2001 - 14:30 #10
Og forresten har HQ08 300W Aopen PSU :)
Har selv et HQ08, så bare spørg hvis du vil vide noget ang. det!
Avatar billede tsl Nybegynder
26. april 2001 - 23:58 #11
Jeg har lige haft en computer med det samme bundkort og cpu og det er lige brændt af i dag
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. april 2001 - 17:31 #12
rapperand:> jeg HAR allerede et Aopen HQ45 så det er altså ikke noget jeg skal ud og købe, men ellers tak for anbefalingen.

Tak til jer alle :-)