Avatar billede kometh Nybegynder
06. januar 2006 - 22:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Redigere .dat fil - hvordan

Min vejrstation gemmer alle sine vejrdata i en .dat. Somme tider måler den data "lidt hen i vejret". Derfor vil jeg gerne kunne redigere de data i .dat, men åbner jeg den i f.eks Notepad er det kun koder.

Er der nogen der kender til softeware som kan åbne, redigere og gemme .dat filer?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2006 - 22:55 #1
.dat er ofte binære filer i et applikations specifikt format

så vi skal kende formatet for at kunne hjælpe
Avatar billede kometh Nybegynder
06. januar 2006 - 23:02 #2
Format? Hvordan finder jeg lige det??

Hvis jeg åbner i Notepad ser en linie f.eks sådan ud:

  ¸ž,Çš)D        <33¯A33³¿3 N   Ȭ,Ç 0D        <š™ÁAÍÌÌ¿0 N   ­,Ç 0D        <
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2006 - 23:11 #3
hvad er det for et program som skriver filen ?
Avatar billede kometh Nybegynder
06. januar 2006 - 23:16 #4
En vejrstation, Lacrosse WS2310. Henter data fra stationen ned til PC software, Heavy Weather (heawyweather.info)
Avatar billede terry Ekspert
07. januar 2006 - 10:38 #5
According to their web site you should be able to use the data with Excel. Then you could alter the data there.

http://www.heavyweather.info/new_english_uk/e_hwsoft2/heavyweather2_setup_uk.exe
Avatar billede kometh Nybegynder
07. januar 2006 - 20:45 #6
Terry: I can export the data to a comma seperate file and import it into Excel - correct. However, I cannot save the data back into a .dat file and the other software (HeavyWeather Review)that uses the data for graps etc uses the .dat file to do what is does.
Avatar billede kometh Nybegynder
22. januar 2006 - 13:00 #7
Sætter point op til 200 i håb om flere svar
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2006 - 13:41 #8
Have you tried contacting HeavyWeather?
Avatar billede kometh Nybegynder
02. februar 2006 - 20:08 #9
Yes, no answer from their support
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2006 - 10:50 #10
not very prof. of them
Avatar billede kometh Nybegynder
04. februar 2006 - 21:10 #11
Agree!!
Avatar billede kometh Nybegynder
07. oktober 2006 - 22:16 #12
Closing