Avatar billede grohnheit Nybegynder
06. januar 2006 - 21:58 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

computer går pludselig ud

Hej.

Min computer går lige pludselig ud, jeg har lige formateret den, og installeret xp home, som var med til computeren, men når jeg sidder og arbejder med noget, går den bare ud, og genstarter.

Jeg har ingen anelse om hvad der kunne være galt, alle de drivere som var instaleret før jeg formaterede er også installeret nu, og det eneste jeg har ændret er den virtuelle hukommelse, som er sat til 1536-1536, da jeg har 1024 ram i.

Den melder ikke om fejl når den startet op igen.
Og der er ingen fejl i adminstrator loggen.

hva gør jeg ???

det er ikke morsomt at miste arbejde gang på gang. den går bare ud som om at den er blevet slukket på stik kontakten....
Avatar billede klb0010 Nybegynder
06. januar 2006 - 22:12 #1
Du bliver nok nød til at tage den et meget køligt sted hen...
har prøvet det samme... det er måske fordi køleren ikke virker optimalt...
så prøv at fikse den eller få dig nogle nye dele...
(selvfølgelig er jeg ikke 100% sikker på det er der for)
Avatar billede grohnheit Nybegynder
06. januar 2006 - 22:19 #2
Okay...men blæseren larmer i hvertflad nok :)
men jeg kan da prøve at tjekke hvor varm den er når den går ud...
hvor varm bliver en computer normalt før den går ud ??
Avatar billede amd Nybegynder
06. januar 2006 - 22:29 #3
Kommer an på hvilken CPU det er?
Avatar billede grohnheit Nybegynder
06. januar 2006 - 22:46 #4
intel p 4  3,4ghz
Avatar billede klb0010 Nybegynder
06. januar 2006 - 22:53 #5
prøv og mærk den når den har kørt i havldelen af den normale tid den kører... og så mærk på den når den går ud...
Avatar billede grohnheit Nybegynder
06. januar 2006 - 22:59 #6
Okay....jeg prøver mig lige lidt frem :)

tak for svarene indtil videre.
Avatar billede grohnheit Nybegynder
06. januar 2006 - 23:17 #7
denne besked kom frem da jeg genstartede: systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl. og så kunne man klikke sig ind og se en logfil, hvor der ikke stod noget spændene, og så kunne man klikke sig ind på tekniske specificationer, og der var jo linjer, begge noget inde fra mappen temp....

denne fejl kom frem 4-5 gange da jeg startede, tror i den har noget med genstarterne ??
Avatar billede amd Nybegynder
06. januar 2006 - 23:35 #8
Tja.. Hvor varm bliver cpuen?
Avatar billede grohnheit Nybegynder
06. januar 2006 - 23:39 #9
det kan man ikk se på den her skod maskine :D

Men rundt om grafikkortet er der 48 grader, er det for meget ?
Avatar billede grohnheit Nybegynder
06. januar 2006 - 23:45 #10
hmmm...nu ved jeg måske hvad det kunne være...

da jeg fik den hjem fra rep. her for 2 måneder siden, der havde de jo skiftet bundkort til et lidt bedre,,, og de havde updateret BIOS, den updaterig har jeg jo ikke instaleret nu, kan det være den ??
Avatar billede amd Nybegynder
07. januar 2006 - 01:01 #11
Hmm hvis de har opdateret din bios, har de opdateret CMOS chippen på bundkortet. Det har intet med det software du installerer på harddisken at gøre.
Men klart at det nye bundkort kan have kombatibilits problemer med nogle af dine andre enheder. - Er en mulighed.
48 grader er det luft temperatur omkring grafikkort? - i så fald lyder det af meget synes jeg.. :/
Avatar billede grohnheit Nybegynder
07. januar 2006 - 11:24 #12
Okay.

I skal have mange tak for hjælpen klb0010 og amd, smid et svar hvis i vil have nogle point.

Jeg tager min computer med over til en ven i dag, og der får den ikke for lidt, den kommer til at stå frit, og så må vi se om den gør det igen. Ellers vil jeg meget gerne have 2 zahlman kølere i. (ved ikk helt hvordan det staves)

Men mange tak for hjælpen igen
Avatar billede x86 Nybegynder
07. januar 2006 - 11:36 #13
Hvor lang tid går der før den genstarter?

Er det samme tid hvergang ?

Hvis du installer og kører cpu burn og den genstarter lige efter kan du være ret sikker det er pga dårlig køling den genstarter.

http://fileforum.betanews.com/detail/CPU_Burnin_for_Windows/1056768062/1
Avatar billede amd Nybegynder
07. januar 2006 - 12:18 #14
Det kan også være en ram fejl... Testet med anden blok?
Prøv evt. at gå ind i egenskaver for system => avanceret => Indstillinger for start og genoprettelse. Her fjerner du hakket i genstart automatisk. Så mener jeg nok man plejer at få en fejl meddelelse istedet.
Avatar billede mikkel. Nybegynder
07. januar 2006 - 12:22 #15
Det kan selvfølgelig også bare være din strømforsyning der er nede? Det samme er lige sket for min com. Jeg forstod intet for jeg havde selv næsten lige formateret og så begyndte den at gå ned af sig selv. Jeg prøvede adskillige virus scan, men til sidst viste det sig at det bare var min strømforsyning...
Held og lykke med det.
Avatar billede amd Nybegynder
07. januar 2006 - 12:44 #16
jah.. men så vil den formentligt stå helt af ret snart :)
Avatar billede grohnheit Nybegynder
07. januar 2006 - 16:39 #17
jeg takker....

Jeg gjorde som du skrev med start og genoprettelse. Men den har ikk gjort det hele dagen i dag, så måske var det bare nogen småfejl som den har fået rettet nu, ellers holder jeg lidt øje med temperaturen i kabinettet.

Jeg takker igen, og i skulle også have fået point :)
Avatar billede klb0010 Nybegynder
07. januar 2006 - 23:13 #18
selv tak :P
Avatar billede amd Nybegynder
08. januar 2006 - 11:32 #19
Dejligt. Håber problemet er løst:)