Avatar billede snailwalker Nybegynder
06. januar 2006 - 21:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med tekst i toppen af tabel+background-image

Hej eksperter!

Har igen problemet med teksten der ikke vil stå i toppen af en tabel. Har brugt vertical-align og virker også fint i Firefox, men IE vil simpelthen ikke placere det i toppen.

Det andet problem jeg har er med mine background images. Jeg har en repeat som ligger i baggrunden men ville også gerne have et menu og et content billede ind, men den viser kun repeat billedet lige under menuen.

Har prøvet at skifte tilbage til HTML 4.01, men virkede ikke :(

Håber der er nogen der kan hjælpe, for siden skal snart gerne i luften!
Avatar billede jokkejensen Novice
06. januar 2006 - 21:49 #1
et link ville være passende :)
Avatar billede snailwalker Nybegynder
06. januar 2006 - 21:50 #2
sorry havde jeg glemt :D

http://www.invative.dk/eksperten/
Avatar billede stich Nybegynder
06. januar 2006 - 22:34 #3
Den vertical-aligner det sådan set fint nok, problemet er højden af rækkerne. Hvis du fx angiver en højre på 100% på den anden række (eller på en af cellerne), fungerer det som ønsket.
Avatar billede snailwalker Nybegynder
06. januar 2006 - 22:52 #4
Tak teksten står i toppe nnu :)

Men mit andet problem med billederne er stadig ikke løst :S
Avatar billede stich Nybegynder
06. januar 2006 - 23:12 #5
Det må du lige uddybe, hvis jeg skal være med.
Jeg kan dog se du linker til billeder der ikke findes, og bruger en ukorrekt sti, begyndende med '..'.

Mht. at skifte doctype, så bør du ihf. ændre det til XHTML 1.0, med mindre du begynder at sende det med en anden content-type.
Avatar billede snailwalker Nybegynder
06. januar 2006 - 23:15 #6
Hvis du ser i menubjælken kan du se at der ikke er glidende overgang fra topbilledet og ned til der hvor teksten er. Der er også et billede som hedder menu.jpg som skulle have været der.
Avatar billede stich Nybegynder
06. januar 2006 - 23:22 #7
Ja ok, men det er jo så unægteligt lidt svært at hjælpe med, når du end ikke linker til billedet. :-) Udskift left.jpg med menu.jpg, og det fungerer måske?
Avatar billede snailwalker Nybegynder
06. januar 2006 - 23:25 #8
Du er en skat :P

Tusind tak for hjælpen, kunne godt være jeg skulle gå i seng når jeg laver så dumme fejl :S
Avatar billede stich Nybegynder
06. januar 2006 - 23:37 #9
Godt det fungerer!
Du kunne også bare lade være med at bruge alle de billeder, de er det rene ondskab! :-)
Jeg kan dog anbefale dig at installere både Webdeveloper-udvidelsen til Firefox, og developer toolbaren til IE, der er fx outline-funktionalitet i begge, der kunne have ledt dig på sporet af det med højden af tabelcellerne (sådan jeg fandt ud af det).

Tak for points.