Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
06. januar 2006 - 14:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan henter jeg flash filer ned for at se kildekoden?

Jeg så på et tidspunkt et browser plugin der gjorde det muligt at downloade og se kildekoden på hvilken som helse swf animation. Er der nogen af jer der kender til dette plugin eller noget lign?

Mvh Jacob
Avatar billede mstorgaard Praktikant
06. januar 2006 - 14:32 #1
Kan man ikke bare gå ind i kildekoden, finde linket, hente flash-filen, åbne den i en browser og se koden?
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
06. januar 2006 - 14:37 #2
Det ved jeg ikke hovedan jeg gør
Avatar billede mstorgaard Praktikant
06. januar 2006 - 14:48 #3
Vis -> Kilde
Så søger du dokumentet igennem for en fil der ender på .swf
Så kopierer du hele linket ind i adresselinien.
Filer -> Gem som...
Så højreklikker du på filen.
Åbn med... -> Internet Explorer
Vis -> Kilde
Så kan du se kilden
:)
Avatar billede skovge Novice
06. januar 2006 - 15:39 #4
Hvordan i alverden skulle det dog kunne lade sig gøre???

Ofte vil henvisningen til .swf'en jo være relativ, dvs. der vil kun stå navnet på filen (da browseren jo så ved at den skal kiggei samme folder som index filen ligger i) - dvs. hvis du skriver det i adresselinien får du bare en "file not found".

Flash koden kan du da kun se hvis du har .fla filen (eller se dele af den, hvis du bruger specielle programmer på .swf filen) - hvis du bruger vis->kilde får du da kun HTML koden.

- eller har jeg overset en eller anden genial teknik???

Gider du lige uddybe lidt carlsbergnyder!!?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
06. januar 2006 - 15:46 #5
Jeg misforstår :)

Ved det jeg skriver kan man vist se en kode ligesom man kan når man kigger på kildekoden til et billede :)

Sry, my mistake
Avatar billede skovge Novice
06. januar 2006 - 15:51 #6
ah okay - så er vi enige............jeg blev helt nervøs for, at jeg havde gået alt den tid uden at vide en så vigtig ting.  :-)
Avatar billede skovge Novice
06. januar 2006 - 15:53 #7
Google er din ven - søg på: "flash swf fla" - så får du en lang række links til flash decompilere, bla.:
http://www.sothink.com/product/flashdecompiler/
http://www.experts-exchange.com/Web/WebDevSoftware/Flash/Q_20910556.html
http://www.eltima.com/products/flashdecompiler/