Avatar billede ag.barca Nybegynder
06. januar 2006 - 14:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Video på nettet

Hejsa.

Jeg har lige købt et digital kamera, og har taget nogle billeder og lavet nogler videoer.

Jeg har et lille problem omkring videoerne, da jeg gerne vil have lagt dem ind på nettet og ikke helt kan finde ud af det.
Har prøvet at uploade dem på www.imageshack.us men der kan man kun uploade billeder.

Videoerne er i avi. format. Måske er der nogle der har et sted hvor disse film kan uploades, eller kan komme med andet hjælp.

På forhånd tak.

/AG
Avatar billede jokkejensen Novice
06. januar 2006 - 14:31 #2
Husk forresten til web er det vigtigt du komprimerer dine film, altså ikke bare uploade direkte fra kilden..

De fleste apperater gemmer i et mpeg-2 linende format, og det fylder idag stadig alt for meget til at overføre gennem web på vores adsl forbindelser..

Jeg vil anbefale dig
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx

Det er let at bruge, gratis og ret effektivt

Husk det tager lang tid at komprimere film !!!
Avatar billede ag.barca Nybegynder
06. januar 2006 - 14:31 #3
inden vi giver point, vil vi lige spørge lidt.
er de gratis?
og gider du evt. forklare hvordan http://www.megaupload.com/ virker?
Avatar billede ag.barca Nybegynder
06. januar 2006 - 14:33 #4
hvordan komprimerer man film?
Avatar billede jokkejensen Novice
06. januar 2006 - 14:33 #5
Avatar billede ag.barca Nybegynder
06. januar 2006 - 14:34 #6
okay, og så kan man gøre den mindre?
Avatar billede jokkejensen Novice
06. januar 2006 - 14:34 #7
http://www.megaupload.com/dk/

Det står på dansk? jeg tror ikke jeg kan forklare det bedre...
Avatar billede jokkejensen Novice
06. januar 2006 - 14:35 #8
ja det kan ofte spare en 60-80% .. altså få minimum 100Mb ned på 20-40 stykker.. Med lidt erfaring 100Mb med på 10mb..

Mvh
Avatar billede ag.barca Nybegynder
06. januar 2006 - 14:35 #9
men der står jo man skal sende den?
skal man bare sende den til ens egen mail?
Avatar billede jokkejensen Novice
06. januar 2006 - 14:37 #10
Nej du sender den til megaupload, så sender de dig et link, hvor du kan hente filen så tosset du vil..

Det link sender du så til familie og venner - så skal de ikke hente fra dig, men fra deres server..

Kender ikke reglerne for hvornår filen slettes, men kunne forstille mig premium kundernes filer ligger der længere..
Avatar billede ag.barca Nybegynder
06. januar 2006 - 14:39 #11
mange tak for hjælpen, du får dine point.
Avatar billede jokkejensen Novice
06. januar 2006 - 14:43 #12
1000 tak.. !