Avatar billede waingro Nybegynder
06. januar 2006 - 11:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Program til automatisk Recovery CD/DVD eks.vis til kunders PC'er

Jeg vil gerne have forslag til hvilke programmer jeg kan bruge til at lave en fuldautomatisk Recovery CD eller DVD (bootbar) så de kunder som køber en PC selv kan gendanne sin PC KUN ved at sætte CD'en eller DVD'en i drevet og tænde PC'en.

Programmet må selvfølgelig gerne være open source... men det gør ikke noget hvis det koster noget.
Avatar billede phreaking Nybegynder
06. januar 2006 - 15:10 #1
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/1/

Denne side forklare PRÆCIS hvordan dette kan foregå.

fremgangs måde kort sagt:

Indsæt en windows XP
Brug programmet nLite til at "rippe" xp' cd'en og dernæst kan du konfigurer settings for installationen.

ellers findes der i OEM pakker af Windows XP en cd der indeholder Administrator tools til xp, der kan du også lave en "unattended" cd.

lav dine filer om til .iso

brænd.

Vupti!

skal gøre opmærksom på du nok skal kigge overstående link godt igennem.

håber det kunne hjælpe.

Mvh.

Kh
Avatar billede waingro Nybegynder
06. januar 2006 - 16:26 #2
Næ det er jo forskelligt hvilke drivere og antivirus osv. osv. osv. der er på kundens PC - så det er ikke kun windows der skal være unattended installation. Kender godt nlite og det er et fint program.. bare ikke til dette.
Avatar billede screem_brille Novice
07. januar 2006 - 09:44 #3
det kan du ikke hvis det skifter mellem hvilken av program skal have (og dette skal gøres automatisk, for hvordan skal computeren gætte hvad antivirus program kunden skal have ?)

Så det phreaking skrev er faktisk det rigtige (og mht drivere laver man en OEM folder kan ikke huske præcis hvordan det er det skal angives, men der kan andre end standard drivere angives / placeres), og programmer kan også angives til at løre ved endt installation, så f.eks et bestemt antivirus program installeres.
Avatar billede waingro Nybegynder
08. januar 2006 - 23:11 #4
I misforstår hvad det er jeg vil!

Jeg vil gerne lave en INDIVIDUEL Recovery DVD/CD af hver enkelt maskine NÅR den er færdig installeret, så kunden kan gå tilbage til "som den var da han købte den" bare ved at sætte den bootbare DVD/CD i drevet og boote.
Avatar billede screem_brille Novice
08. januar 2006 - 23:17 #5
så er det ghost fra symantec du skal kigge på ;) (eller lignende program)
Avatar billede waingro Nybegynder
08. januar 2006 - 23:22 #6
Jaeh... måske...

Jeg har kigget på Ghost og Acronis. Men de ser ikke ud til at kunne lave en bootbar DVD/CD inkl. image'et af den pågældende PC. Man kan godt få det lidt derhen af med Acronis, og alligevel ikke... Så flere forslag tages imod med kyshånd.
Avatar billede phreaking Nybegynder
09. januar 2006 - 08:21 #7
Her på mit arbejde bruger vi en image server.
hvor vi laver et image af kunden's pc. som over netværket bliver lagt ind som image fil på vores server.

dette kan varmt anbefales.

Men mener nu godt at med Norton Ghost 2003 / v. 9 tror jeg det er.

at man kan boote på norton cd'en, og dernæst vælge at gemme imaget på et cd/dvd-medie.
Avatar billede waingro Nybegynder
09. januar 2006 - 08:49 #8
Ja men jeg vil gerne ha' en rescue/recovery medie hvor BÅDE det "ghost"-lignende program OG image'et er på. Et hvor kunden selv kan starte på en bootbar dvd/cd.
Avatar billede waingro Nybegynder
08. februar 2006 - 10:29 #9
hmm...kommer der mon flere bud eller skal man lukke?? Synes det er lidt et generelt problem her på eksperten at det løber ud i sandet..
Avatar billede waingro Nybegynder
10. juli 2006 - 14:52 #10
Jeg lukker, da der åbenbart (heller ikke) kommer flere svar....
Avatar billede waingro Nybegynder
10. juli 2006 - 14:54 #11
luk