Avatar billede nuri Nybegynder
05. januar 2006 - 22:42 Der er 16 kommentarer

Meget vigtigt, hjælp please.

Jeg tænder min pc, starter windows, det går normalt.
Men lige efter jeg er kommet ind i windows, bliver skærmen sort og kommer igen, det gør den hver gang jeg loader noget nyt, altid!.
Jeg går ind på cs, for at spille, jeg spiller og pludselig går den i stå, kan ikke gøre noget, enten kommer cs igen, eller kommer der et blåt vindue, også genstarter den. Men nogle gange i stedet for det blåe vindue, bliver den i standby og genstarter af sig selv. og sådan fortsætter jeg med at bruge min pc.
Vil meget gerne have at en kan hjælpe :(
Avatar billede levithan Nybegynder
05. januar 2006 - 23:42 #1
check om dine blæsere til CPU og Grafikkort er støvet til.

har du overvejer en reinstalation af windows for at se om det hjælper, evt på en anden tom harddisk
Avatar billede hcma Novice
05. januar 2006 - 23:48 #2
Avatar billede nuri Nybegynder
05. januar 2006 - 23:48 #3
skal nok prøve, mange tak
Avatar billede halifax Nybegynder
06. januar 2006 - 10:37 #4
Slå automatisk genstart fra - så kan du nå at læse hvad der står på af oplysninger.

Skriv disse fejlkoder og fejlmeddelelser som vises, nøjagtigt ind her. Kan være en ledetråd til at finde årsagen. Gør først sådan

H-klik Denne computer, vælg egehskaber. Klik på faneblad Acanceret. Klik på Indstillinger under Start og genoprettelse, og fjern hakket ud for Automatisk genstart.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. januar 2006 - 10:38 #5
skal være:  .... så kan du nå at læse hvad der står på BLÅ SKÆRM af oplysninger.
Avatar billede nuri Nybegynder
06. januar 2006 - 13:26 #6
okay, men efter jeg har læst det, skal jeg så sige hvad der står ?
Avatar billede nuri Nybegynder
06. januar 2006 - 13:35 #7
kan jo ik kopiere det der står der ? , der står meget. og kan ik kopiere :)
Avatar billede hcma Novice
06. januar 2006 - 13:40 #8
du skrive det ned på et stykke papir og skriver det så ind her (det er såmænd ikke så meget du skal skrive)
Næsten øverst står der nok med STORE bogstaver noget med
DRIVER_LESS_OR_NOT_EQUAL eller UNMOUNTABLE_BOOTVOLUME (eller noget helt andet)
og næsten nederst står der en laaannnggg STOP-kode som vi også skal have
Avatar billede nuri Nybegynder
06. januar 2006 - 14:16 #9
okay, så ser jeg lige på det.. tak
Avatar billede nuri Nybegynder
07. januar 2006 - 13:50 #10
Jeg kan ikke se hvad der står i det blåe vindue, fordi nu gider den ikke at genstarte efter jeg har taget Genstart automatisk af. men den går stadig altid i stå.
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2006 - 14:39 #11
repair ?  vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede nuri Nybegynder
09. januar 2006 - 23:45 #12
Der kom det blåe vindue nu, der stod

Fejlen skyldes muligvis følgende fil: nv4_disp

***STOP***: (0x811DDC90,0x81577CF8,0xF9E61CB4,0x00000001)
Avatar billede hcma Novice
10. januar 2006 - 00:07 #13
det ser ud som om, det er galt med grafikkortet. prøv at disable det og genstart.
Avatar billede nuri Nybegynder
10. januar 2006 - 00:22 #14
hvor skal jeg disable ?
Avatar billede halifax Nybegynder
10. januar 2006 - 01:00 #15
Den fil er driveren til dit grafikkort.

Afinstaller grafikkortet og geninstaller driveren, eller find en nyere driver til det og installer den.
Avatar billede hcma Novice
10. januar 2006 - 02:15 #16