Avatar billede laz Nybegynder
05. januar 2006 - 17:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk 'forsvinder' hele tiden.

Hej Eksperter

Jeg har lige installere trådløst internet. Det er en d-link router/ap og jeg har slået wep til, og ssid fra.
Min IBM laptop kører upåklageligt, men min anden (zepto 4200 med indbygget intel 2200BG-netkort) falder ca en gang i timen ud, og så kan man ikke se netværket i en 10'mins tid, hvorefter det kommer tilbage. men jeg kan godt se andre netværk bare ikke mit eget. meget mærkeligt.

Det skal siges at Netstumbler siger at de 2 andre netværk i nærheden ikke interfererer med mit. Netstumbler kan også se netvrket når windows XP ikke kan, men kan ikke se SSID. og styrken er meget god.

Hvordan kan jeg få zepto'en til at makke ret`? har efterhånden prøvet det meste. og er snart ved at gå bannas :)

/LAZ

PS: godt nytår
Avatar billede oktober Nybegynder
05. januar 2006 - 18:54 #1
du kan evt prøve at køre på en anden kanal ! jeg har kanal 7 og 9 som foretrukne - da jeg synes signalet kommer bedst frem på disse to kanaler
Avatar billede laz Nybegynder
05. januar 2006 - 20:22 #2
Jeg har prøvet at skifte lidt rundt. De to andre netværk der er synlige herfra, kører på hhv 10 og 11, og mit står til at køre chn. 6 nu. og det virker upåklageligt på min ibm.

Men tak for forsøget oktober :)

Andre der har gode idéer?
Avatar billede laz Nybegynder
22. september 2009 - 15:13 #3
lukker gammel tråd