Avatar billede cogitans Nybegynder
05. januar 2006 - 15:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sms-konstruktør eller sms-webservice

Er det muligt, at man kan lave noget kode med funktioanlitetten, at sende en sms? Jeg tænkte, at når der kan laves noget som Skype, og med alle de udviklede klasser i Frameworket, så var det sikkert også muligt at lave en sms-funktion. Mit problem er bare, om der kræves en speciel funktioanlittet på netværket, for at man kan konstruere en sms. Men det vil jeg ikke mene, da man jo allerede har dataudvekslingen.

Hvis det kan lade sig gøre, at sende sms'er over nettet, så vil jeg meget gerne se et lille kodeeksempel herpå. Og hvis der findes en sms-webservice, så vil jeg også meget gerne have url'en hertil.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. januar 2006 - 16:11 #1
for at kunne sende sms'er via internettet skal du købe en sms gateway.
Jeg kan ikke hjælpe dig med hvordan du skaffer en sådan.
For en del år siden kunne man gratis sende sms via nettet men den mulighed er blevet blokeret for et godt stykke tid siden.
Avatar billede roohullah Nybegynder
05. januar 2006 - 16:12 #2
Ja...
Der findes mange sms hjemmesider.
www.smsme.dk, www.coolsms.dk, 12send.dk, m1.dk osv.
Der er mange..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. januar 2006 - 16:14 #3
roohullah det er ikke hvad han spørger efter.
Men mere hvordan man kan sende en sms fra en hjemmeside man selv programmerer.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. januar 2006 - 16:16 #4
tidligere kunne man sende på denne måde:

http://www.html.dk/scripts/asp/00004/
Avatar billede cogitans Nybegynder
05. januar 2006 - 16:40 #5
Det er rigtigt, at jeg ikke blot er interesseret i en netside, hvorfra man kan sende sms. Men hvordan man programerer en.
Da det jo lyder som om, at denne mulighed ikke længere findes, vil jeg gerne høre, om der så findes nogle webservices, hvorfra man så kan sende sms'er?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. januar 2006 - 16:52 #6
der findes f.eks. http://www.mobitech.dk/
andre kan ses her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sms+gateway&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
men der findes ingen gratis steder som kan bruge via sit program alle steder koster penge.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
05. januar 2006 - 17:47 #7
Hvis du mangler en SMS-gateway har jeg en.
sydjyskweb.dk
Avatar billede cogitans Nybegynder
05. januar 2006 - 18:33 #8
Hvordan benytter jeg så sådan en sms-gateway?
Avatar billede cogitans Nybegynder
19. august 2006 - 17:47 #9
Vil dr_chaos lige lægge et svar?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. august 2006 - 19:11 #10
svar :)