Avatar billede fritter25 Nybegynder
04. januar 2006 - 21:02 Der er 12 kommentarer

Fantastisk TV Tuner + grafikkort

Hejsa.

Jeg skal igang med at bygge et multi medie center og mangler et rigtig godt tv tuner kort samt et lige så godt grafik kort.

PC'en skal tilsluttes mit alm. Philips 32" CRT TV evt via scart eller S-VHS, da PC'en skal styres på denne. Hertil skal jeg have et grafik kort med tv out. Jeg har efterhånden set en hel del af disse kort, og synes at kvaliteten er ringe når man navigerer rundt i Windows. Teksten i utydelig og sløret. Kan man ikke få et grafikkort eller noget software som højner kvaliteten betydeligt?

Andet spørgsmål går på et TV Tuner kort. Det skal primært bruges til at optage fra - og gerne i god opløsning med fokus på kvalitet. Der skal være fjernbetjening og Tekst TV - for man ved jo aldrig......
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2006 - 21:57 #1
Du kan finde noget her. jeg vil mene, at Hauppauge er det bedste, men også det dyreste.
http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=514&ProductCategoryID=290
Avatar billede mads-3 Nybegynder
05. januar 2006 - 17:24 #2
jeg må indrømme at jeg er ret blank på området med tv tunere, men grafikkort med tv-out skulle jeg kunne hjælpe
har du pci-express port i pc'en?
Avatar billede fritter25 Nybegynder
06. januar 2006 - 23:41 #3
Havde også tænkt på Hauppauge - og det er ikke økonomien der sætter grænsen. Ja, jeg har PCI Express!
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2006 - 23:53 #4
Jep, Hauppauge er en god løsning. Jeg kan ikke forstå dit problem med grafikkort,
jeg har bare et Radeon 7000 på 64MB og min tekst er tydelig og farverne gode,
også på Tv kortet - på monitoren.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
07. januar 2006 - 15:01 #5
jeg tror nu der skal lidt mere til end et radeon 7000... men hvad med et geforce fx5700? det koster 7-800kr
Avatar billede fun22 Nybegynder
07. januar 2006 - 15:08 #6
Jeg har selv lavet mit eget medie center og jeg har brugt følgende:

CPU: 1.77 ghz Intel Pentium M Centrino
Harddisk: 120 GB S-ATA 150..
Grafikkort: Radeon 9250 128 mb.
Tv-kort: Hauppauge MCE500 Med 2 tunere
Ram: 512 mb ddr

Diverse:
Microsoft MCE fjernbetjæning
Microsoft WinXP med MCE
Asus dvd-brænder

Og det virker fint..
Avatar billede fun22 Nybegynder
07. januar 2006 - 15:14 #7
Du får ikke klart billede når man snakker skrivebordet og alm tv-out.. Så skal du have en fladskærm.. Men hvis du har eller investere i WinXP Mediacenter så behøver du slet ikke se skrivebordet..
Avatar billede off-line Nybegynder
07. januar 2006 - 15:24 #8
Jeg mente ikke, at fritter25 skulle købe et Radeon 7000, bare påpege, at der på
min monitor ikke skulle mere til, for at få en klar tekst.
Avatar billede fritter25 Nybegynder
08. januar 2006 - 19:51 #9
Jeg er helt klar over, at billedet bliver sløret, hvis man viser windows skrivebordet. Jeg vil på intet tidspunkt tilslutte en alm. monitor på kortet......kun under installation af Windows. Derfor skal jeg bruge et grafikkort som kan vise billeder og film i god kvalitet. Umiddelbart kunne jeg forestille mig et kort på min. 128 MB RAM.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
08. januar 2006 - 20:12 #10
... næsten alle kort (på nær vildt gamle) har 128mb ram.. det er mere hukkomelsesbåndbredden, clockfrekvenser og andet der tæller pixel pipelines.. alt det der.
Avatar billede fritter25 Nybegynder
15. januar 2006 - 19:03 #11
Men hvilket er anbefalelsværdigt?
Avatar billede mads-3 Nybegynder
15. januar 2006 - 19:11 #12
JEG VED DET!
add ham her: vaganza_extra@hotmail.com han har en annonce på den blå avis med et geforce fx5900xtv til 600kr! jeg har ham på msn, han er virkelig flink, og har forstand på computere..