Avatar billede straeller Nybegynder
04. januar 2006 - 20:37 Der er 4 kommentarer

Computer 'opfører' sig mærkeligt efter formatering

For et par måneder siden formaterede jeg min computer og lige siden har den lavet en række temmelig irriterende ting.
Når jeg starter et spil, som f.eks. GuildWars, op stiger en eller anden temperatur. (jeg bruger speedfan og kan ikke helt finde rundt i hvad de forskellige ting er) Indtil videre har jeg gået ud fra at det er grafikkortet, men jeg er ikke sikker på det. Og kort efter temepraturstigningen får jeg en vpu recovery fejlmeddelelse."VPU recover har nulstillet grafikacceleratoren da den ikke længere reagerede på grafikdriverens kommandoer"

Et andet problem er at ca. 75% af gangene jeg åbner eller lukker et drev fryser billedet fast så jeg ikk har andre udveje end at genstarte.

Jeg har aldrig oplevet nogle af ovenstående problemer før jeg formaterede den så er det muligt at en formatering kan ødelægge noget?
For resten har jeg en meget gammel skærm som jeg ved er i stykker. Engang imellem slukker den af sig selv eller billedet bliver forvrænget el. lign. Kan den skyldes det med vpu recover?
Avatar billede mavani Nybegynder
04. januar 2006 - 21:01 #1
Har du evt. prøvet at sætte en anden skærm til, for at se om det hjælper på problemet?
Avatar billede nva Praktikant
05. januar 2006 - 09:05 #2
Har du opdateret alle dine drivere efter geninstallationen?
Avatar billede straeller Nybegynder
05. januar 2006 - 15:23 #3
Jeg har forsøgt mig med en anden skærm. Temperaturen sted igen, men den kom ikke med nogen fejlmeddelelse. Nu havde jeg den heller ikke sat til så lang tid og nogle gange går lidt tid inden den meddelelse kommer så jeg ved ikke om det var bedre.

Jeg har installeret alle drivere, mener ikke at have opdateret noget.
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2006 - 07:52 #4
Jeg mener du bør opdatere dine drivere efter at du har reinstalleret for at være på nyeste version.