Avatar billede jacobf Nybegynder
04. januar 2006 - 18:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Afspille lyd på server via terminal services session

Jeg har et problem vedr. afspilning af lyd på min terminal server.

Jeg kunne godt tænke mig at afspille lyd i MediaPlayer/Winamp direkte fra serveren til de højttalere der er forbundet til denne. Det specielle er, at jeg skal kunne afspille lyden fra en Terminal Services Session.

Windows Media Player og Winamp kommer begge med en fejl om at det er umuligt.

Findes der en måde hvorpå jeg kan løse dette problem ?
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 18:58 #1
hvis jeg har forstået det korrekt, så vil du have lyden bliver afspillet på serveren og ikke på klienten eller er det omvendt ?
Avatar billede jacobf Nybegynder
04. januar 2006 - 19:00 #2
Du har forstået det korrekt - lyden skal afspilles på serveren¨.
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 19:02 #3
dvs det du vil bruge TS til er at fjernstyre WMP eller winamp ?, i så fald ville jeg benytte Real VNC (da det er som at man sad fysisk ved maskinen og ikke en session som ved TS)
Avatar billede packard Nybegynder
04. januar 2006 - 21:34 #4
prøv at se her :http://www.visualwin.com/Audio-Mapping/
det virker på min server
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 21:36 #5
packard, det er jo netop så lyden kommer på klienten ? det er det modsatte der ønskes ?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. januar 2006 - 11:12 #6
Umiddelbart ville det vel give det samme som hvis man kørte:
mstsc /v:<servernavn> /console
vil jeg jo mene.... eller tager jeg fejl?
Avatar billede jacobf Nybegynder
05. januar 2006 - 12:19 #7
Den der med /console ser rigtig spændende ud - jeg kan logge på, og det er min console session, men da jeg ikke er hjemme ved jeg ikke om der kommer lyd fra højttalerne :)

Jeg skriver tilbage senere
Avatar billede jacobf Nybegynder
25. januar 2006 - 10:23 #8
morten_leth, hvis du smider et svar får du point :)

screem_brille : Din løsning er også god, dog ville jeg helst undgå ekstra software.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
25. januar 2006 - 14:41 #9
jamen det gør jeg da gerne.. (vidste faktisk ikke om det virkede.. men det må det jo gøre når du vil have svar.. ;) )
Avatar billede jacobf Nybegynder
25. januar 2006 - 20:43 #10
Det virker perfekt til afspilning af musik :)