Avatar billede lord_dacal Nybegynder
04. januar 2006 - 16:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

MS-6340 ver3.0B Micro ATX VA Mainboard

Jeg har lige skiftet en pc's (min fars pc, derfor det haster lidt) bundkort ud med den her og 2 * 512 mb sdr ram, et Geforse 2 grafikkort, et 100 bit netkort og et modem.

Det hele har ligget i min pc før og har virket ubeklageligt, så i teorien er det strømforsyningen, Hardisken, diskette drev, CD-romdrev, kabinettet, mus, tastatur og skærm der er det eneste der er blevet skiftet ud.

Det hele bliver dog samlet med lidt problemer, men jeg finder så manualen og får det rettet.

Første gang jeg starter den op instalere jeg windows XP home Edition, da den så genstarter og har hentet Windos (der hvor mærket er og en lille hvis bar kører gennem en boks) og den skal til at gå ind på skrivebordet går skærmen i sort og PC'en arbejder meget hårdt i 10 min, så bliver pc'en rolig (men skærmen er stadig sort) i 5 min og så genstarter den. Indimellem (mest i starten)kommer der også nogle mørkeblå blink som dækker toppen og bunden af skærmen vandret.

Jeg geninstalere Windows Home Edition uden at det gør nogen forskel fra ovenover.

Jeg går så i fejlsikret tilstand (som virker) og instalere Geforse driveren den vej for at se om det virker, det gør heller ikke nogen forskel. efter lang tids søgen finder jeg så en driver

( VIA 4in1 chipset drivers 4.43V [Windows 98 + ME + 2000 + XP] REFFIUP03310500 )

på den her side http://support.packardbell-europe.com/support/download/drv/CAT444.asp?c=ap

Den får jeg så instaleret i fejlsikret tilstand, og geninstalere grafikkorts driveren (bare for at være sikker), men det gør ikke nogen forskel.

Jeg er løbet tør for idéer, og det er mine venner også, og jeg kan heller ikke være bekendt at lade min far vente snart en uge da jeg sagde det ikke tog mere end en dag.

Er der nogen der har forslag til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede halifax Nybegynder
04. januar 2006 - 16:42 #1
Hvorfor ikke hente driverne til bundkortet fra Microstar, MSI ms-5340 ver. 3.0 her
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=132

- klik på driver i menuen til venstre.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. januar 2006 - 17:17 #2
Gad vide om de blå blink er BSOD - blå skærm fejl, som du ike når at se. Det kan ændres.

Start i fejlsikret, h-klik Denne computer => egenskaber. Faneblad Avanceret, klik på Indstillinger under Start og genoprettelse. Fjern hak ud for Automatisk genstart.

De fejlkoder og -meddelelser som kommer frem skrives nøjagtig herind. De kan være ledetråde til fejlsøgning.
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
05. januar 2006 - 07:49 #3
Jeg regner med at du har skrevet forkert med at jeg skal hente en MSI ms-5340 ver. 3.0, da det er en ms-6340 jeg har ;)

Jeg skal hjem og prøve det, mange tak indtil videre (skal først lige se om det virker mu ha ha ha ha)
Avatar billede halifax Nybegynder
05. januar 2006 - 14:18 #4
Ja undskyld, jeg skrev forkert. Hvis du går på linket kan du se det er til ms-6340.
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
08. januar 2006 - 11:02 #5
Da jeg gik indpå din side kunne jeg ikke finde nogen driver der, men jeg gik ind i menuen til venstre under drivere, der fant jeg en 4in1 driver som jeg hentede ned på min usb, så startede jeg min fars com. i fejlsikret tilstand og prøvede at instalere det, men der kom en fejlmeddedelse:

"1607: Uanble to installShield scripting Runtime"

og så lader den være med at gøre andet. Jeg har jo instaleret andre 4in1 drivere til hans bundkort tidligere, skal de uninstales først? hvis det er rigtigt hvordan?

Omkring det med BSOD har jeg fulgt dine instrukser, men den eneste ændring der er nu er at com. ikke arbejder ligesåmeget nu som før, men den går stadig i sort.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. januar 2006 - 17:05 #6
I princippet burde det vel være underordnet, hvor 4in1 driveren hentes. Da du kendte bundkortets navn undrede det bare lidt, du ikke hentede den fra producentens site.

InstallShield's site - fejlen kan du læse om her. Et af rådene de nævner er at du burde have installeret driveren fra harddisken - og ikke USB dimsen.
http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q108340

Underlig fejl du oplever. Det kan skyldes strømforsyningen (er det en ældre sag?). Kan være grafikkortet ikke får strøm nok, når der skal startes op på normal vis.
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
09. januar 2006 - 08:00 #7
Strømforsyningen er (som beskrevet ovenover) noget af det der ikke har kørt med bundkortet/Rammene/Grafikkortet/CPU/LAN/Modem (listen er ovenover). Så det kan godt være en mulighed
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
11. januar 2006 - 14:28 #8
Strømforsyningen er (på min fars) 300 w, Jeg kan ikke se nogen steder hvad min (som jo har fungerret med de ting)

Nu Vil skærmen ikke engang virke, den viser ingen tegn på kontakt med Toweret.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. januar 2006 - 15:44 #9
Underligt......

Tjek for bøjede / manglende ben på grafikkort, kabel, skærm...

Tag kortet ud, rengør kontakterne, sæt i igen, tryk hårdt helt i bund, uden at bruge vold.  :)
Tjek evt. bundkort en ekstra gang for afstandsstykkerne mellem kabinettet. Tjek strømstik sidder præcist i.

300 w strømforsyning burde kunne klare den hardware.

Tjaa...., blot nogle "løse skud" forslag.
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
12. januar 2006 - 16:08 #10
Bøjede ben: Der er 3 ben der mangler på skærmens bærbar (men den virkede til den gamle com. Grafikkortet syndtes jeg ikke jeg kan se der skulle være noget i vejen med. Jeg kan heller ikke se at der er noget i vejen med skærmen, men den har jeg så heller ikke åbnet, da jeg ikke ved hvordan man gør, eller om det overhovedet er nødvendigt. (Jeg tror aldrig jeg har set en skærm med ben ;)

Hårdt uden at bruge vold Tjek ;)

Afstandsstykker?! er det dem bundkortet's skruer sider i kabinettet med?

Strømstikket sider i som ved alle andre computere jeg har set, så jeg regner med at det er præcist :)

(Jeg prøvede også at sætte en nyere skærm til (min skærm) og den gjorde det samme (viste ingenting overhovedet, der ikke noget om at den ikke har kontakt til toweret, der kommer bare ikke noget billede mere))
Avatar billede halifax Nybegynder
13. januar 2006 - 09:13 #11
Tjaa...  hvad skulle jeg næsten skrive mere, alt er jo prøvet af, så forstår godt dine små  ;)  ;)    OK.
Lader også til du har styr på det.

Har du et andet grafikkort, du kan prøve at smide i den? Kunne være det nuværende li'så stille er døet ud.
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
03. februar 2006 - 11:12 #12
Det virkede at skifte grafikkortet, det var problemet, så pointene må være dine Halifax
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
03. februar 2006 - 11:12 #13
Tak for hjælpen og tiden skal da lige siges
Avatar billede halifax Nybegynder
04. februar 2006 - 01:55 #14
Tak, jeg smider et svar.

Din lile sag viser endnu en gang hvor meget hardware kan drille.