Avatar billede lassefos Nybegynder
04. januar 2006 - 15:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Usynlig Firewall

kære eksperter....
Jeg har lige fået internet gennem mit arbejde, men fik noget forkert... Fik en speedstream 5880 router fra tdc... den blokerer dog stort set alt, da den er lavet til store firmaer... derfor gik jeg udenom den, og satte min forbindelse op som en normal bredbåndsforbindelse uden router... problemet er at der tilsynladende stadig er en eller anden firewall aktiveret, for visse ting er umulige... Jeg kan f.eks. ikke spille world of warcraft, bruge firefox, gå på hotmail, eller sågar bruge windows automatic update... (Når jeg bruger windows automatic update siger den at jeg ikke har en internet forbindelse) 8-/

men det mærkelige er at jeg f.eks. godt kan downloade demoer fra gamespot, gamershell osv... derfor undrer jeg mig over hvad der stadig blokkerer for nogle programmer... har slået windows egen firewall fra...

-skal lige siges at jeg har norton antivirus installeret (hvilket ikke burde have noget med det at gøre)

og en sidste ting er at selve adsl modemet også er lavet af speedstream... kan ikke forstå hvordan det skulle kunne blokere noget, men skriver det alligevel, hvis nogle skulle vide noget om det....

Har også ringet til tdc som siger at forbindelsen ser fin ud fra deres central og at det må være noget på computeren som blokerer..
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 16:18 #1
Er du sikker på at du ikke har den pakke fra norton hvor der også er firewall - Norton Internet Security?

Er der nogle ikoner nede i systray som kan være en firewall?

TDC er normalt flinke til at blokere en del porte, men når du har snakkket med dem, burde det jo være iorden.
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 16:24 #2
og udover det vil en router/modem heller ikek kunne filtrere på sådan en måde at IE virker (delvist) men ikke firefox
Avatar billede lassefos Nybegynder
04. januar 2006 - 16:36 #3
*update*
Har snakket med tdc igen og han siger han prøvede at pinge os og det kunne han ikke... han sagde at det derfor næsten 100% sikkert var en firewall...

og "boxer" vi har norton internet security men har slået alt fra også i firewall indstillingerne... er fristet til at slette norton, men det ville bare efterlade min computer uden noget sikkerhed overhovedet...

kan man ikke på en eller anden måde tjekke hvad firewalls som er slået til... et program eller lign
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 16:59 #4
Jeg er ret sikker på at det er Norton. Det er længe siden jag har brugt Norton, men prøv at gå ind i indstillingerne til firewallen. Se hvad der er blokeret og sørg for at du bliver spurgt når et program ønsker tilladelse til nettet.
Avatar billede lassefos Nybegynder
04. januar 2006 - 17:03 #5
der står nu når jeg prøver at slette norton at man skal være supervisor for at kunne uninstalle det... det giver ingen mening da jeg er den eneste bruger på computeren og er administrator
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 18:34 #6
Nu ved jeg ikke hvilken version af norton du har. Denne passer til 2003 og tidligere:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/docid/2001090510510636¨
Avatar billede lassefos Nybegynder
04. januar 2006 - 19:08 #8
det hjalp boxer... super... det hele dur nu... 200 point til dig hvis du altså lige svarer i stedet for en kommentar
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 19:24 #9
Der kommer et svar :o)