Avatar billede bebse01 Nybegynder
04. januar 2006 - 12:00 Der er 2 kommentarer

Hvordan snakker en mus sammen med softwaren ?

Hejsa

Vi er igang med projekt hvor vi er ved at udvikle en mus som skal kunne snakke sammen med forskel software.

I sin enkelthed har musen 3 knapper + scrollknap. Det skal være sådan at når man trykker på en knap 1 så har den en funktion i softwaren osv.

Nogen der kan hjælpe med sådan en opgave eller kan fortælle lidt om hvordan det hænger sammen ?

Selvfølgelig kan der tales om honorering hvis et samarbejde kan indgåes.
Avatar billede anders_kaas Nybegynder
24. januar 2006 - 16:24 #1
Jeg har rodet lidt med input fra en mus via en COM port for nogle år siden.
Det var noget med at musen sender en strøm af bytes, X-offset, Y-offset og aktiverede knapper.
Jeg ved ikke om en scroll-knap har sig egen byte, eller er sammen med knapperne.
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
02. maj 2006 - 15:58 #2
Alt dette overtages af styresystemet (windows) og i programmerne laves så events, som reagerer på f.eks venstre-museknap trykket ned.