Avatar billede colorrit Nybegynder
04. januar 2006 - 00:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kernel Data Inpage Error

Fujitsu Siemens bærbar celeron 1,6. Ram 256 mb, Win XP Service pack 2, 2/2 gammel. Intet nyt hard eller software.

Maskinen er på det sidste begyndt at give blå skærm. Sker typisk efter den har været tændt i 5-6 timer, dog ikke hver dag. Når den går ned kommer der altid den samme oplysning :

Kernel Data Inpage Error, tekniske oplysninger
STOP : 0x0000007A
Denne gang med følgende :
STOP : 0x0000007A (0xC03E6630, 0XC000000E, 0XF99A0FB2, 0X05CBA860)

Har kørt MEMTEST uden fejl rapport.
Ved ikke hvad fejlen skyldes, er der en der kan hjælpe !
Avatar billede halifax Nybegynder
04. januar 2006 - 00:55 #1
Her er hvad Microsoft har om sagen.
http://support.microsoft.com/?kbid=330100

og der er egentlig ikke megen trøst at hente. Da din pc er en bærbar, er der blandt de fire nævnte løsninger nærmest kun den sidste som er helt relevant
"Install Windows on a new hard disk because it is possible that your hard disk or your Windows installation may be corrupted."
Avatar billede halifax Nybegynder
04. januar 2006 - 01:04 #2
På dette site er mere udførlig info om stop fejlen - blot til orientering.
http://www.updatexp.com/stop-messages.html

Du fik ikke skrevet korrekt hvor gammel den er, men er den stadig under reklamationsretten på 2 år, bør du nok overveje af gå til forhandleren.
Avatar billede colorrit Nybegynder
08. januar 2006 - 00:48 #3
Tak for indlæggene "halifax". De løste desværre ikke problemet, der i mellem tiden er blevet endnu værre. Ved opstart kommer Fujitsu skærmbilledet med F2 og F12 muligheden. De virker ikke. 2 sekunder efter kommer meddelelse fra ami.com :
Pri Master Hard Disk : S.M.A.R.T (hvad betyder det ?)
Status : BAD Backup and Replace. Press F 1 to Resume.
Maskinen er gået død. F1 virker ikke. Maskinen vil ikke boote fra DVD Drev.

Er der kreative forslag inden den ryger på værksted (er lige under 2 år gammel), kunne rasende godt tænke mig, at få fat i et par filer på computeren.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. januar 2006 - 18:07 #4
S.M.A.R.T = Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology
S.M.A.R.T. is an early warning system that can warn you if your harddisk is about to fail (**). The early warning allows you to migrate your data to a 'known to be good' disk.

Tyder stærkt på risiko for harddisken er ved at ryge .
Undlad at bruge den mere for ikke at gøre det værre eller ødelægge (flere) data på den.

Nogle diskfabrikanter giver op til tre års garanti - altså bedre end de to års reklamationsret. Få med forhandleren afklaret, hvad der gælder for din disk.

Få ham samtidig gjort klart, at du ønsker reddet hvad reddes kan af data (backup fra den), hvis den skal udskiftes eller sendes til reparaton.
Avatar billede colorrit Nybegynder
08. januar 2006 - 21:51 #5
Hej halifax.
Tak for hjælpen fandt selv ud af det, det er så SMART at der står hvad det betyder når man går ind i bios.
den må en tur på værksted
Lukker herfra.