Avatar billede optimist Nybegynder
03. januar 2006 - 21:38 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Snavs på maskinen

Hej Eksperter.
Jeg har været fået snavs på min maskine div. popups, ændringer af startside mv. Jeg har scannet med forskellige programmer, men det er ikke lykkedes at slippe helt af med det endnu.
Er der en venlig sjæl den kan se min log igennem?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PcCtlCom.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RoamMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\locator.exe
C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\Tmntsrv.exe
C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\tmproxy.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\TmPfw.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PccGuide.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Probe\AsusProb.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\ASUS\Asus ChkMail\ChkMail.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Documents and Settings\Jack\Skrivebord\Ny mappe\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Programmer\ASUS\ASUS Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security 2005\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [18.tmp.exe] C:\DOCUME~1\Jack\LOKALE~1\Temp\18.tmp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 4.2\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "C:\Programmer\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ASUS ChkMail.lnk = C:\Programmer\ASUS\Asus ChkMail\ChkMail.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Trend Micro Central Control Component (PcCtlCom) - Trend Micro Incorporated. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PcCtlCom.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: RoamMgr - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RoamMgr.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: Trend Micro Real-time Service (Tmntsrv) - Trend Micro Incorporated. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\Tmntsrv.exe
O23 - Service: Trend Micro Personal Firewall (TmPfw) - Trend Micro Inc. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\TmPfw.exe
O23 - Service: Trend Micro Proxy Service (tmproxy) - Trend Micro Inc. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\tmproxy.exe
Avatar billede arlet Juniormester
03. januar 2006 - 21:41 #1
tjekker den nu
Avatar billede arlet Juniormester
03. januar 2006 - 21:43 #2
Hent denne scanner:
Ewido kan du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet,
(men lad være med at scanne endnu).

Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
(men lad være med at scanne endnu).

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Du skal nu til at i gang med at fixe:
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linien/linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank

R3 - Default URLSearchHook is missing

O4 - HKLM\..\Run: [18.tmp.exe] C:\DOCUME~1\Jack\LOKALE~1\Temp\18.tmp.exe

Hent denne bats fil og kør den :
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og kopier den report herind sammen med en hijackthis log taget efter du har kørt Ewido
Avatar billede optimist Nybegynder
03. januar 2006 - 21:47 #3
Tak for hurtig respons, jeg går igang nu og vender tilbage asap.
Avatar billede optimist Nybegynder
04. januar 2006 - 00:22 #4
Hej Arlet.
Så kom jeg igennem. Jeg har genstartet maskinen, spywareguard kommer med følgende advarsel:
An atempt to change internet explorer settings has been detektet.
Your IE seach page has been changed from. http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=jear=iesearch
to
none.

Her kommer div log efter rensning.

Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 119955
Infected objects found: 5
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 5
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 277 Kb/s
Scan time: 00:41:07

og

ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            23:59:08, 03-01-2006
+ Rapport-Checksum:        F6C64D25

+ Scanningsresultat:
    C:\Documents and Settings\Jack\Cookies\jack@com[2].txt -> Spyware.Cookie.Com : Renset med backup

::Rapport slut

og

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Jack\Skrivebord\Ny mappe\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Programmer\ASUS\ASUS Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security 2005\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 4.2\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "C:\Programmer\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ASUS ChkMail.lnk = C:\Programmer\ASUS\Asus ChkMail\ChkMail.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Trend Micro Central Control Component (PcCtlCom) - Trend Micro Incorporated. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PcCtlCom.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: RoamMgr - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RoamMgr.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: Trend Micro Real-time Service (Tmntsrv) - Trend Micro Incorporated. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\Tmntsrv.exe
O23 - Service: Trend Micro Personal Firewall (TmPfw) - Trend Micro Inc. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\TmPfw.exe
O23 - Service: Trend Micro Proxy Service (tmproxy) - Trend Micro Inc. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\tmproxy.exe
Avatar billede optimist Nybegynder
04. januar 2006 - 00:32 #5
Hej Arlet.

Slukker og lukker for i dag, kan så absolut godt forstå, hvis du har gjort det for længe siden. :-)

Vender tilbage imorgen.
Avatar billede arlet Juniormester
04. januar 2006 - 09:21 #6
Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan se her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede optimist Nybegynder
04. januar 2006 - 17:18 #7
==> Arlet.

Her til sidst, er den advarsel der kommer op ved opstart noget jeg bør være bekymret over?

( An atempt to change internet explorer settings has been detektet.
Your IE seach page has been changed from. http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=jear=iesearch
to
none.)
Avatar billede arlet Juniormester
04. januar 2006 - 17:35 #8
Den accepter du bare, så kommer den ikke mere
Avatar billede optimist Nybegynder
04. januar 2006 - 17:41 #9
==> Arlet

Tusinde tak for hjælpen, uden gutter som jer, var PC analfabeter som jeg selv prisgivet:-)

Hermed point
Avatar billede arlet Juniormester
04. januar 2006 - 17:43 #10
Velbekommen