Avatar billede romolus Nybegynder
03. januar 2006 - 17:51 Der er 7 kommentarer

problemer med grafikkort / windows

Hej eksperter

Jeg har netop installeret et asus a9600pro incl software. Dette virker fint, men jeg skulle jo lege. Så jeg ændrede på nogle opdaterings hastigheder til skærmen Khz. Nu er den gået i sort. Jeg har efterfølgende fjernet al software fra fejlsikret tilstand i windows xp pro. Men så snart jeg geninstallere software går den død igen. Jeg antager dette skyldes at dele af softwaren hentes gennem windows biblioteker ved geninstallation. Hvad gør jeg?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
03. januar 2006 - 18:40 #1
Prøv og se om du kan finde sidste nye driver til kort her:http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Avatar billede romolus Nybegynder
04. januar 2006 - 17:44 #2
Har prøvet med flere forskellige drivere... Samme resultat. Så snart de er installeret og computeren genstartet går skærmen i sort. Så enten ligger oplysningerne i nogle filer eller også må kortet køre i et andet mode når det får software... Andre forslag???

Jeg kunne jo selvfølgelig sætte systemet til en skærm der kan klare højere Khz og så ændre det, men det er noget besværligt
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. januar 2006 - 19:53 #3
Har selv installeret et Ati-radeon 9600 pro i en af mine maskiner, der kører med en en enhedsdriver til XP, min 15 tommer fladskærm er sat til 1024x768 og i opdateringshastighed 75 hz.
Avatar billede romolus Nybegynder
10. januar 2006 - 19:34 #4
Jeg har nu prøvet forskellige muligheder... Men problemet er jo at det Khz tal som jeg fik indstillet kortet til at kører overstiger skærmens kapacitet. Det medføre altså stadig at uanset hvilken driver jeg installere ud over windows standart vga-driver får skærmen til at gå i sort. Jeg tænker bare at der må findes en mulighed til at omgå dette på. Men hvad?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. januar 2006 - 20:45 #5
Kan du ikke starte pcen op i fejlsikret tilstand og så gå ind og rette skærmens opdateringshastighed?
Avatar billede romolus Nybegynder
10. januar 2006 - 23:15 #6
nope... Den kan ikke ændres i fejlsikret tilstand, og de rettelser jeg kan lave gælder åbenbart kun i fejlsikret tilstand (hvad skærmkort og skærm angår)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. januar 2006 - 23:38 #7
Hvad med at geninstallere Pro plus de drivere du skal bruge?