Avatar billede koden Novice
03. januar 2006 - 15:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad retter man i router for at bruge den på TDC net

2wire intelligent gateway 1800 router har min bror med fra England og vil bruge den på hans danske ADSL TDC linje.

Sætter han den til står den blot og søger...

Er der noget man skal rette i opsætning for at den dur herhjemme???
Avatar billede bhcdata Nybegynder
03. januar 2006 - 20:21 #1
En router der skal kobles op til en ny ISP (Internet udbyder), skal have indkodet BRUGERNAVN og ADGANGSKODE.
Hos TDC er BRUGERNAVNET en 12-cifret kode der starter med 1200.... eller 1201....
ADGANGSKODEN har du sansynligvis selv bestemt
Derudover skl routeren kende PRIMÆR DNS og SEKUNDÆR (alternativ) DNS hos TDC
PRIMÆR DNS  = 193.162.153.164
SEKUNDÆR DNS = 194.239.134.083

Subnet mask og standard gateway skal ikke ændres, for disse har jo være brug før i England og passer derfor til PC'en
Avatar billede bhcdata Nybegynder
04. januar 2006 - 03:16 #2
En router der skal kobles op til en ny ISP (Internet udbyder), skal have indkodet BRUGERNAVN og ADGANGSKODE.
Hos TDC er BRUGERNAVNET en 12-cifret kode der starter med 1200.... eller 1201....
ADGANGSKODEN har du sansynligvis selv bestemt
Derudover skl routeren kende PRIMÆR DNS og SEKUNDÆR (alternativ) DNS hos TDC
PRIMÆR DNS  = 193.162.153.164
SEKUNDÆR DNS = 194.239.134.083

Subnet mask og standard gateway skal ikke ændres, for disse har jo være brug før i England og passer derfor til PC'en
Avatar billede koden Novice
04. januar 2006 - 09:29 #3
Det var jo klart svar...Tak for det :-)