Avatar billede lorenzo Nybegynder
25. april 2001 - 19:38 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket bundkort skal jeg vælge?

Jeg har tænkt mig at opgradere min computer lidt. Opgraderingen skal bestå i at jeg skifter mit mobo og min cpu. jeg har bestemt mig for at købe en 800 mhz Duron til at starte med, og så senere sætte en 1200mhz Thunderbird i. Så er spørgsmålet bare hvilket bundkort skal jeg vælge?

Her er et par forslag: Abit KT7A ATX, Epox EP-KTA2, Epox EP-KTA3+, Soltek SL-75KAV-X, Soltek SL-75KAV.

PS: grunden til at jeg ikke har foreslået et Asus, er at de ikke findes med isa-slot, hvad jeg har for.
Avatar billede brianmp Nybegynder
25. april 2001 - 19:50 #1
Må jeg spørge hvorfor du skal bruge et isa-slot, tror du ikke det er bedre hvis du også opgradere hvad det nu end er der sidder i det isa-slot.

B_M_P
Avatar billede kludedukken Nybegynder
25. april 2001 - 20:03 #2
Vil forslå et soltek 75KAV, da jeg personligt har god erfaring med dette board ! - Finder det på højde med ex. asus\'s kvalitet, og så er det billigere !

Er det iøvrigt ikke mere økonomisk at nøjes med en Duron 750 (532.- jf. edbpriser.dk) frem for 800 (665.-) da der er 50 mhz/133 kr. til forskel !? - Især da du allerede nu ved at du vil købe en TB 1.2 GHz senere !?
Avatar billede tkirk Nybegynder
25. april 2001 - 20:05 #3
800\'eren er nok nemmere at overclocke...
Avatar billede cyberjam Nybegynder
25. april 2001 - 20:06 #4
Jeg kan _meget_ varmt anbefale abit! Har selv et Abit KT7, hvilket er ekstremt stabilt! Og så har det selvfølgelig også en rigtig god manual og mulighed for at overclocke i bios (både multiplier, fsb og vcore - samt en mulighed for at forøge hastigheden mellem CPU og RAM uden at pille ved PCI-bussen, noget jeg ikke ved om de andre boards kan)

Helt klart: Abit KT7A ATX (jeg ville nok købe den med raid ;)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
25. april 2001 - 20:13 #5
tkirk> ok,står bare ikke noget om oc - og såfremt det ikke er aktuelt ville jeg personligt spare de 133 kr. ! :o)
Avatar billede tkirk Nybegynder
25. april 2001 - 20:21 #6
Ja, det ville du jo. Så ville jeg også gå efter 750\'eren :)
Avatar billede lorenzo Nybegynder
25. april 2001 - 20:34 #7
Jeg har brug for et isa-slot til mit SCA-kort for at kunne tilslutte min scanner. Nu vil i nok foreslå at jeg smider et nyt SCA-kort i min pc, men det er et ret specielt SCA-kort jeg kun tror der findes som ISA-kort