Avatar billede zyber Nybegynder
03. januar 2006 - 10:56 Der er 2 kommentarer

Flere programmer lytter på samme UDP port

Kan jeg få flere programmer til at lytte på samme UDP port?

Jeg er ved at lave et program, så jeg ved kommer til at køre på Terminal server, og kan derfor ikke umiddelbart bruge samme port i alle instancerne af programmet.

Jeg kan selvfølgelig finde en ledig port når programmet startes ved at lave en try catch på oprettelsen af UPDclient, men det synes jeg er en uholdbar løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2006 - 17:12 #1
hvordan vil du sikre dig at datagrammerne ender hos det rigtige program ?

:-)
Avatar billede zyber Nybegynder
04. januar 2006 - 15:40 #2
Ved evt. at bruge et id eller brugernavn i beskeden, så programmet sorterer hvilke der skal bruges.

Eller nogle beskeder skal bruges af alle programmerne.