Avatar billede laz Nybegynder
03. januar 2006 - 01:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XP tror at AltGr-tast er en Windows-tast. fy!

Hej Eksperter.

Så fandt jeg ud af mere om problemet og indsatsen er sat lidt op.

Windows XP home tror åbenbart at AltGr tasten er en Windowstast (den åbner start-menuen når man trykker på den)
Jeg har tidligere forsøgt at ændre keyboard-layoutet med MKLC, men nej. og heller ikke et helt nyt keyboard gjorde nogen forskel, så problemet må ligge i softwaren. men hvor?

Det er pænt surt ikke at kunne skrive snabel-a :)

/LAZ

PS: det er stadig en IBM thinkpad R50e
Avatar billede hammerslag Nybegynder
03. januar 2006 - 01:29 #1
Prøv at trykke på din windowstast og se om den så ikke fungerer som altgr
Avatar billede laz Nybegynder
03. januar 2006 - 01:33 #2
en sådan findes slet ikke på en Thinkpad E50e. desværre.. men det kunne da ha været hyggeligt, så kunne det klares med en skruetrækker og en ombytning af tasterne. hehe..

anyone else?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. januar 2006 - 02:20 #3
Jeg er godt klar over at dette ikke er svaret på dit spørgsmål, men du kan godt skrive snabel-a alligevel.

Alt + 64 giver @
03. januar 2006 - 07:13 #4
[Ctrl][ESC] giver til en hver tid samme som [WindowsTasten] ...
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2006 - 11:30 #5
Det er nok nærmere en IBM ting end Windows.

http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/AIBM-INDEX.html
"The Keyboard Customizer Utility allows you to assign one of the keys on your ThinkPad computer, e.g. a left Shift key, a right Shift key, a left Ctrl key, a right Ctrl key, a left Alt key, or a right Alt key, as the Windows key. Pressing that key gives the same effect as clicking Start. And, if you use an external keyboard, you can assign the functions of the ThinkPad computer Volume up, Volume down, Mute, and Access IBM buttons to keys on the external keyboard."

http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-44185
"This package provides ThinkPad Keyboard Customizer Utility for Microsoft Windows 2000 and XP users.
ThinkPad Keyboard Customizer Utility enables predefined assignment for:
- A Windows key and an Application key on ThinkPad keyboard.
- Audio volume control buttons, a mute button, a ThinkPad button/Access IBM button, Suspend/Hibernate, Wireless Radio Control, EasyEject, Full Screen Magnifier, and Presentation Director on the external keyboard."

:-)
Avatar billede laz Nybegynder
03. januar 2006 - 15:00 #6
ja. først er det den rare følelse af, at YES nu virker det. Denæst er det den pilige situation af, "var det bare det?"

tpo - tusind tak. og sikke dog et lille træls pogram når man ikke kender dets eksistens.

svar :)

/LAZ
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2006 - 15:14 #7
:-)