Avatar billede mho30 Nybegynder
03. januar 2006 - 00:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billeder med Access 2003

Jeg søger efter en metode til at sætte billeder ind i en tabel i en Access 2003 database, således at jeg kan lave databaseudtræk fra en hjemmeside og derved få vist billederne.

Er der nogen der ved om det er muligt og hvordan?
Avatar billede mugs Novice
03. januar 2006 - 05:27 #1
stry har skrevet en udmærket artikel om emnet:

http://exp.dk/artikler/197

Jeg kan sende dig en testdb med vejledning der viser hvordan. Metoden viser hvordan du lægger billeder ind i db ig får dem vist i en formular / rapport. Hvordan du får dem vist på din hjemmeside kan jeg ikke være behjælpelig med.
Avatar billede terry Ekspert
03. januar 2006 - 20:15 #2
Its not a good idea to keep your pictures in Access, but if you really must then I can maybe find some code which can write from a file to the table and from the table to a file. How you use the file in your web page is up to you. If your interested then I'll take a look when I get a bit of time.
Avatar billede mho30 Nybegynder
03. januar 2006 - 22:28 #3
Har kigget lidt på det, men tro jeg finder en anden løsning - ellers tak for hjælpen.
Avatar billede zombien Juniormester
09. januar 2006 - 13:17 #4
hmmm jeg kunne godt blive fanget af dette her....  muligt du stadig har den skabelon???  og mon ikke den skulle være mulig at banke ind i et admin-system....
Avatar billede mugs Novice
09. januar 2006 - 14:45 #5
zombien > Jeg forstår ikke din kommentar, hvis det er til mig, og du vil have min fil lægger du blot din e-mail. Så sender jeg når jeg er hjemme fra arbejde.