Avatar billede radiohead Nybegynder
03. januar 2006 - 00:07 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Kabel til tv-out

Mjallo

Hvad hedder de der kabler til tv-out? Kan man få en forlænger? Forringer det kvaliteten af output'et, hvis kablet er 5 meter?
Avatar billede hammerslag Nybegynder
03. januar 2006 - 00:13 #1
Jeg havde engang et kavel der gik fra en pc i Skagen til en pc i Bagenkop! Jeg skulle nemlig have overført nogle billeder af nogle tvebakker, skal jeg sige dig! Dengang i 42  havde man nemlig ikke internet, skal jeg sige dig! Da jeg ankom til pc'en i Bagenkop manglede halvdelen af billederne! Den underste del af billederne var der men den øverste del af alle tvebakkerne manglede! Jeg regner med de blev tabt under den lange transport! SÅ JA! Det betyder noget hvor lange kavlerne er og hvor langt data skal rejse!!
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 00:13 #2
kommer an på om det er et lille ult stik eller et stik som ligner det til musen (hhv et compisite kabel og et Svideo kabel), et længere kabel vil altid forringe signalet når det er analogt, men det vil ikek kunne ses om det er 3 eller 5 meter.
Avatar billede radiohead Nybegynder
03. januar 2006 - 00:29 #3
Hammer... Nu spurgte jeg om 5 meter ville gøre kvaliteten ringere.

Screem - Altså i den ene ende ligner det jo det til musen (Bare med 4 pins - tror jeg) Og i den anden ende(den der skal i tv'et) er det sådan en rund fætter.
Vil du eventuelt linke til et sådant forlængerkabel eller bare et helt nyt(som er ca. 5 meter)... på edbpriser. Så er du en snut :P
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. januar 2006 - 00:31 #4
det du skal bruge er af samme kabeltype som bruges til parabolantenner/TV.

hammerslag> har du ikke andet at tage dig til så gå i seng, du skal sikkert møde tidligt i børnehaven.
Avatar billede hammerslag Nybegynder
03. januar 2006 - 00:33 #5
NÅ! Jeg prøver bare at dele lidt erfaring ud fra mine private oplevelser med kavler! Og hvad får man for det? Ikke andet end brok og skældud! SKAM JER!
Avatar billede radiohead Nybegynder
03. januar 2006 - 00:38 #6
Det er skam også yderst interessant, men det var stadig ikke er svar værd. Du svarede ikke på nogle af mine spørgsmål.
Avatar billede radiohead Nybegynder
03. januar 2006 - 00:38 #7
Retaxes - Hvad hedder den slags kabler?
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 00:39 #8
hammerslag anmelder du dig selv eller skal jeg ?

til spørger jo her ;) http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=14230 (er godt nok på 10 meter men kan ikek lige se et på 5 meter som ikek koster en milliard, fodi det er en eller anden mystisk for for superleder de har opfundet, eller bare en fancy farve på kablet *G*)
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 00:43 #9
det du skal bruge er et video kabel emd phone stik i hver ende (elelr et scart stik i den ene ende) bemærk flere steder kalder ophono stik for RCA connector da det er den amerikansle betegnelde (men er ikke det der benyttes i fagsprog i dk)
Avatar billede radiohead Nybegynder
03. januar 2006 - 00:50 #10
Oki tanks :)

Må næsten kunne opdrive et nede i radio/tv forretningen i morgen så...  Med mindre de koster en halv milliard.

Tak
Avatar billede hammerslag Nybegynder
03. januar 2006 - 00:51 #11
du må gerne tak?
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. januar 2006 - 13:56 #12
takker for pointene..