Avatar billede neocron Nybegynder
02. januar 2006 - 21:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RegExp - Gode tutorials

Hey.
Jeg roder en del med PHP, hvor man før eller siden bliver nødt til at bruge Reg Exp.
Desværre er det en gang rod for mig.

Jeg har forsøgt at finde nogle guides osv til at hjælpe mig igang med at skrive reg exps, men de har ikke hjulpet mig. Det er kort og godt temmelig rodet.

Derfor håber jeg at nogle af jer har nogle links til nogle gode, grundige og veldokumenterede guides/tutorials/artikler.
Avatar billede tjp Mester
03. januar 2006 - 01:53 #1
Her er en kort lille intro:
http://www.codehelp.co.uk/php/taint.php
Avatar billede neocron Nybegynder
03. januar 2006 - 16:31 #2
Hejsa. Tak for linket, det ser lovende ud.
Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu og ser om der kommer flere gode links :)
Avatar billede tjp Mester
03. januar 2006 - 23:48 #3
Der er også lige denne artikel, her på Eksperten:

http://exp.dk/artikler/780

Handler ganske vist om javascript, men forskellen er ikke stor, og så vidt jeg lige kunne skimme får den vist det meste med. Og så er den endda på dansk! ;-)
Avatar billede neocron Nybegynder
04. januar 2006 - 13:32 #4
Tak for det, jeg prøver at læse begge to grundigt igennem og se hvad jeg kan finde ud af :)
Tak for hjælpen.
Avatar billede tjp Mester
04. januar 2006 - 13:41 #5
Velbekomme og tak for point
Avatar billede yezbarh Nybegynder
04. februar 2006 - 16:45 #6
Avatar billede jakob-s Nybegynder
22. februar 2006 - 14:34 #7
Prøv den også
http://www.emu.dk/gym/fag/dl/inspiration/noterprog.html
Han har også lavet undervisningsmatriale "pdf-fil" med Perl, Delphi ,Javascript.
Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt filen, men jeg har den "zip".