Avatar billede loproc Praktikant
02. januar 2006 - 17:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

SjPhone på Qtek 2020

Hejsa

Jeg har mig en Qtek 2020, et SDIO wifi kort og SjPhone installeret... Det er også fint - den logger på og det hele. Når jeg ringer "hopper" lyden bare voldsomt. Har prøvet at ændre på buffer-størrelser osv. og det gør en forskel, men ikke nok til at man kan føre en samtale over det.
Har prøvet at skifte codec-rækkefølgen så ulaw er øverst, men det giver heller ikke noget.

Nogen tips?

Martin Kruse Jensen
Avatar billede ajenbo Nybegynder
13. januar 2006 - 13:22 #1
Har du prøvet skype?

Hvad er det for et SDIO wifi kort du har købt og køre du windows 2k5 2k3se eller 2k3?
(over vejer selv at købe et wifi til min 2020)
Avatar billede loproc Praktikant
13. januar 2006 - 14:14 #2
Så vidt jeg ved understøtter skype ikke SIP? Det er et "Socket" SDIO wifi kort jeg har: http://socketcom.com/support/support_wlan.asp?Type=SDIO1 og det kører på 2003 (så vidt jeg ved - hvordan finder jeg ud af det?)
Avatar billede loproc Praktikant
13. januar 2006 - 14:15 #3
Kan den i øvrigt opdateres? Og if so, hvor finder man det så?
Avatar billede ajenbo Nybegynder
13. januar 2006 - 16:51 #4
Du kan finde updaten til 2005 here http://buzzdev.net/
Den er meget beder end win 2003 se imo.

direkte link men du skal lige registrere for at kunde bruge det.
http://buzzdev.net/index.php?option=com_remository&Itemid=100&func=fileinfo&id=206

Der er i det heletaget rigtig mange gode ting inde på buzzdev.net, som fx et program der låser op for dit 15MB extendet rom drev.

here er noget fra skypes FAQ
Can I connect to a SIP server with Skype?
Currently, we offer a service called SkypeOut which allows users to call any telephone on the public switched telephone network, whether it's a standard landline, a mobile phone or a phone connected using SIP.
Avatar billede loproc Praktikant
13. januar 2006 - 22:58 #5
Jeg har prøvet at få den opdateret, men den skriver: "Error 120: Country ID error N-8-1-N-N". Har du rent faktisk opdateret din 2020'er, og havde du samme problem?
Avatar billede ajenbo Nybegynder
14. januar 2006 - 02:46 #6
Ja, jeg køre med den nu.
Du skal først skifte filen til Qtek (er sat til amrikanske O2), det jeg gjorde var at lave en bat fil i mappen der så sådan here ud.

xda2nbftool -x NK.nbf NK.nba 0x20040304
xda2nbftool -sd PH10 -so Qtek -sl WWE NK.nba
xda2nbftool -c -u NK.nba
xda2nbftool -x NK.nba NK2.nbf 0x20040304
del NK.nba /q

Når du har kørt den skal du bare køre HimaUpgradeUt.exe og så opdatere den din telefon til win2k5.

Pt er det en engelsek windows men man kan allerede hente tysk sprogpakke og jeg har tængt mig at se om jeg kan lave en dansk :).
Avatar billede loproc Praktikant
14. januar 2006 - 11:06 #7
Det var sørens, jeg får stadig samme fejl... Har også prøvet at følge instrukserne i READ_ME_FIRST.txt filen. Det er meningen at opdateringen skal laves imens telefonen er i "Boot loader mode" (altså hvor der bare står serial eller usb på skærmen) ikke?
Avatar billede loproc Praktikant
14. januar 2006 - 11:07 #8
Har lige fordoblet point'ene...
Avatar billede ajenbo Nybegynder
14. januar 2006 - 18:33 #9
Jo den skal være i boot loader mode.
Du skal hvist også instalere active sync 4.1
den kan du også finde liket til på buzzdev
Avatar billede ajenbo Nybegynder
14. januar 2006 - 18:35 #10
er det for rasten lydstyrken der svinger eller kvaliteten.
det kan være du skal slå microphon AGC fra.
Avatar billede loproc Praktikant
18. januar 2006 - 11:06 #11
Kanon, nu har jeg fået opdateret den. Nu er der så bare problemer med mit wifi sdio kort, men det ser jeg lige på. Det ser ud til at det slet ikke får strøm (der kommer i hvert fald ikke lys i lampen derpå) :o(

Mht. sjPhone, så er det hverken lydstyrken eller kvaliteten der svinger, men lyden "hopper" utrolig meget. Så meget at man ikke kan føre en samtale derover.
Avatar billede loproc Praktikant
13. november 2006 - 10:31 #12
Har ikke siden opdateringen fået mit sdio kort til at virke :(
Avatar billede ajenbo Nybegynder
13. november 2006 - 16:40 #13
Skidt :/