Avatar billede bimbo111 Nybegynder
02. januar 2006 - 12:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bærbar, lydafspiller, evt. dos

Jeg har en gaaaaammel bærbar på ca. 150 mhz. Den har en hd på 1,25 gb. Jeg vil gerne lave den om til en musikcomputer, men den er så langsom at det tager en krig for den at starte windows 95. Er der nogen der kender en måde at gøre det på evt. i dos ?

Hvis man skulle gøre det i dos kan jeg forestille mig at det vil være lidt besværligt da jeg jo så skal have fat i lyddriver, og at dos ikke kan forstå så store hd. Men der findes måske en linux der er bygget til formålet ?

(point gives først når skidtet virker)
Avatar billede bimbo111 Nybegynder
02. januar 2006 - 12:56 #1
Det skal lige siges at den kun har diskettedrev
Avatar billede ostebaronen Nybegynder
04. januar 2006 - 18:53 #2
Skal al pladsen på harddisken bruges til musik, eller hvad havde du tænkt dig?
Er der netkort i computeren?
Hvormange mb ram er der?
Avatar billede bimbo111 Nybegynder
05. januar 2006 - 11:42 #3
Altså man kan jo ikke bruge alt pladsen til musik hvis der skal et OS på... men self. så lidt som muligt. 32 mb ram er nok ikke et dårligt bud, men jeg kan sige det precise når jeg en gang kikker på den igen. Der er 10/00 netkort i en af de der små pci porte.
Avatar billede bimbo111 Nybegynder
17. juni 2007 - 16:47 #4
slut