Avatar billede peterpeter Seniormester
02. januar 2006 - 11:25 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Lys i SLUKKET MUS

Hej Alle

Vi har netop fået ny computer, som fungerer helt perfekt - MEN - Når vi slukker for computeren, bliver der ved med at være lys i musen !!! (rødt lys)
(Det er en optisk Logitech mus med ledning)

Det har jeg aldrig oplevet før - musen er ikke ny, men taget fra en af vores andre computere, hvor den opførte sig helt normalt !!!!

Er der nogen der har en idé om, hvad der kan være galt ???

Tak

/Peter
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 11:27 #1
Der er ikke noget galt, den nye computer slukker bare ikke for strømmen i den port musen er tilsluttet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. januar 2006 - 11:59 #2
"Når vi slukker for computeren" - du lukker den måske, men du slukker den ikke.
Sluk ved stikkontakten og spar 5-20W tomgangseffekt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 12:05 #3
Enig med Erik, men ikke altid en løsning der er mulig/ønskelig.

Peterpeter>> I BIOS kan du formentligt slå det fra, dette vil fremgå af din motherboard manual.
02. januar 2006 - 12:05 #4
USB mus ? - Hvis, så kan det skyldes at der ikke slukkes for strøm på USB porten.
Det skulle kunne ændres i BIOS setup, jeg ved dog ikke hvor. Ellers kan du jo bruge EJ's forslag.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
02. januar 2006 - 12:45 #5
Dette kan gsnske rigtigt slås fra i bios. Power Management-power up capabilities ville være det første sted jeg ville kigge.
Avatar billede peterpeter Seniormester
02. januar 2006 - 12:54 #6
Tak for jeres svar - de lyder fornuftige....

Indstillinger i BIOS siger mig ikke en dyt, så det er godt med forklaringer...

Musen er med USB stik, men IKKE sat ind i USB port, men i et lille "konverter" stik, ved siden af tastatur stikket....

Måske skulle jeg bare bruge USB stikket bag på computeren til musen i stedet for ?? (Gør det nogen forskel på anvendelsen af musen, hvis jeg har den i USB stik eller det andet ?? (hedder det ikke PS2 stik)) ??

TAK ;-)
02. januar 2006 - 13:25 #7
hmm. ny maskine. Så holder den måske strøm på keyboard porten, for at man skal kunne tænde for pc, med en knap på tastaturet, eller via noget fjernbetjening. Det er mit eneste bud. Måske kan det også slåes fra i BIOS ?
02. januar 2006 - 13:27 #8
Jo det hedder et ps/2 stik, fordi det blev introduceret med IBM PS/2 = Personal System 2, som var tænkt som "afløser" for PC'en, men sådan gik det ikke lige.
Det var også i den forbindelse at OS/2 kom.
Avatar billede teko Nybegynder
02. januar 2006 - 13:50 #9
Strømmen i usb stikket bruges til at lade evt. trådløs mus, det slås typisk fra ved at flytte en jumber på bundkortet
02. januar 2006 - 14:28 #10
aha.. kunne være samme årsag til at holde strøm på ps/2 stikket.
>>Gør det nogen forskel på anvendelsen af musen, hvis jeg har den i USB stik eller det andet ?? (hedder det ikke PS2 stik)) ??.... hov det havde jeg overset. Det er der iingen forskel på, måske lidt opsætning af USB'en.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. januar 2006 - 15:52 #11
Hvis  man tager 220V fra komputeren, så bruger den jo løs af batteriet, og hvor
længe holder det så?
Avatar billede teko Nybegynder
02. januar 2006 - 15:58 #12
Nej batteriet er kun til ur/bios
Avatar billede peterpeter Seniormester
15. april 2006 - 22:30 #13
Hmm... Der er stadig lys i båede keyboard og mus !!