Avatar billede madseman Nybegynder
02. januar 2006 - 05:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet forbindelse trådløst

Hej

Jeg vil høre hvad jeg skal bruge når jeg vil have adgang til internet på to maskiner via trådløst netværk.
Jeg har prøvet at med en trådløs router men da det er fra to lejligheder i et beton kompleks kan den ene maskine ikke se netværket.
Hvad kan jeg gøre og hvad skal jeg bruge, accesspoints er der nogle der siger, men aner ikke hvad de gør eller ikke gør.

Skal jeg bruge 2 access point og kan man overhoved det?

/Mads
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 09:20 #1
Hvis den anden PC ikke kan se dit access point, vil et accesspoint mere kun hjælpe, hvis du også trækker en ledning til det! Og ja du kan godt køre med 2 profiler (accesspoints) det burde ikke give forstyrrelser?

Beton vægge burde ikke være et stort problem, men der kan jo være noget i dem der gør at signalet ikke kan trænge igennem.

Kan maskine1 bruges i den lejlighed hvor der ikke er forbindelse på maskine2?
Kan maskine2 bruges i den lejlighed hvor der er forbindelse på maskine1?

Det kan også være et problem at der er netværk i nærheden der sender på samme frekvens. Dette kan du finde ud af ved at installere netstumbler på en af maskinerne og "scanne" for andre netværk i lejlighederne.

www.stumbler.net
Avatar billede madseman Nybegynder
02. januar 2006 - 13:15 #2
Først det er en router jeg har og ikke et access point.
Maskine 1 står i en lejlighed hvor den har forbindelse til internettet via en trådløs router, maskine 2 står i en lejlighed hvor den ikke kan se routeren trådløst.
Der er andre netværk i komplekset men har prøvet at køre på andre kanaler uden held.
Kan man ikke på nogen måder "forlænge" signalet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 20:19 #3
Linksys har en "forlænger" men den duer kun med linksys routere.
Hvilken Router/accesspoint har du?
Avatar billede madseman Nybegynder
03. januar 2006 - 06:29 #4
Jeg har en Topcom skyracer WBR 254G, men har oz en Trådløs D-link Router liggende?
Avatar billede madseman Nybegynder
06. januar 2006 - 13:51 #5
hmm...
Avatar billede madseman Nybegynder
06. januar 2006 - 13:51 #6
tja
Avatar billede nico_usa Nybegynder
22. januar 2006 - 01:14 #7
Hej

Jeg har præcis det samme problem! Jeg har to computere, som jeg gerne vil have til at kunne anvende samme Topcom skyracer WBR 254G router vha. to skyracer wireless usb sticks 54 mbps! Jeg kan kun få en af de to stick til at virke ad gangen, aldrig dem begge samtidigt!

Hjælp?

Mvh. Nicolaj