Avatar billede martinwenzell Nybegynder
01. januar 2006 - 23:47 Der er 8 kommentarer

Netværk/arbejdsgruppe delt i 2

Jeg har ca. 14 computere - alle med XP pro SP2. Jeg benytter samme navn til arbejdsgruppe og navngiver pc´ere simpelt med pc1, pc2 osv. Alligevel kommer ca. halvdelen af mine pc´ere op ved søgning på nogle pc´ere og den anden halvdel kommer op på andre pc´ere.

Jeg har fulgt alle råd i windows troubleshooting, men kan ikke finde fejlen. Jeg har byttet netværkskabler for at se om det var min opsætning, men det hjælper heller ikke ikke.

Jeg har prøvet at pinge en pc i "den ene gruppe" fra en pc i "den anden gruppe". Men det kan man ikke, selvom de sidder i den samme switch.

Hjælp ønskes!
Avatar billede screem_brille Novice
01. januar 2006 - 23:49 #1
og de har IP adresser i samme segment ?
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
02. januar 2006 - 00:13 #2
yep! De har ip adresser kontinuerligt i samme ip range fra xxx.xxx.1.2 til xxx.xxx.1.15
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 00:16 #3
og firewallen er ikke skylden ?
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
02. januar 2006 - 00:27 #4
nope! Har kun windows firewall og har forsøgt at deaktivere uden det hjalp.
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 00:29 #5
subnet er også ens ?
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
02. januar 2006 - 00:37 #6
Ja, subnet og DNS1+DNS2 er identiske.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
02. januar 2006 - 00:59 #7
ups...pinligt...fandt selv fejlen. Jeg kører også voip netværk og havde fået byttet om på kabler i voip- datanetværket. Sorry!
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 17:07 #8
brug for mere hjælp ?