Avatar billede pakken Nybegynder
01. januar 2006 - 20:38 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Uskarpe kanter i skærm

Hello

Jeg har lige købt en 22" brugt skærm(viewsonic p220f), hvor jeg synes der er meget uskarpe hjørner. Farven er også væk ud af mod hjørnerne. Når jeg så laver det der afmagnetisering på den, bliver det rigtig nok bedre. Men kort efter går den tilbage til normal igen, somom den ikke vil acceptere at jeg har afmagnetiseret den?

Noget helt andet er, at jeg mener ikke, da jeg så den hos min ven, at der var noget galt med kanterne!

Nogen der har en løsning på hvordan man, enten får den til at være lige skarp over det hele, eller få den til at acceptere min afmagnetisering?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2006 - 20:48 #1
Hvilken opløsning/opdaterings frekvens køre du med?

Hvilket grafikkort?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2006 - 20:50 #2
Det lyder som om at du køre uden for skærmens normale arbejds område, derfor får du fejl i billedet.
Avatar billede screem_brille Novice
01. januar 2006 - 20:56 #3
eller at moire er fejl justeret, og eller konvergens fejl.
Avatar billede pakken Nybegynder
01. januar 2006 - 21:11 #4
1280x1024 ved 85hz.. Jeg har nVidia 7800GT.. Virker lidt mærkeligt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2006 - 21:12 #5
;-) Screem, glemmer altid at du ved mere end mig om skærme..... ;-)

Faktisk kan det være at fejlen er beskrevet i skærmens manual!
Se lige side 9-13 (10-14) i denne manual, det kan være du kan justere dig ud af det: http://media-server.amazon.com/media/mole/MANUAL000048425.pdf
Avatar billede pakken Nybegynder
01. januar 2006 - 21:20 #6
Jeg forstår bare ikke, at den ikke accepterer en degauss?
Avatar billede screem_brille Novice
01. januar 2006 - 21:29 #7
prøv lige og se om moire justering hjælper, ellers kunne det lyde lidt som at din NTP modstand er defekt (i og med at bileldet bliver bedre efter en degauss, men kan også skyldes det dynaskie fokus kredsløb), og er det nogle af de sidste dele jeg har næavnt er det ikke noget du selv kan lave
Avatar billede screem_brille Novice
01. januar 2006 - 21:31 #8
og det skulle have været et svar ;)
Avatar billede pakken Nybegynder
01. januar 2006 - 22:11 #9
Men du har ikke et bud på, hvorfor min degauss ikke bliver hvor den er, men skifter tilbage igen? Jeg forstår ikke, at den SKAL lave sig tilbage, når det ser udemærket ud når det er gjort!
Avatar billede screem_brille Novice
01. januar 2006 - 22:15 #10
det kan skyldes at den mostand der sidder og sørger for at degauss køres automatisk når skærmenh har været helt uden strøm er defket og derfor generer afbøjningskredsløbet (pga i inddirekte magnetisme påvirkening, men normalts ses det mere som en flimren, så hælder mest mod et defekt dynamisk fouks kredsløb), og så blev det vist næsten for teknisk *S*
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 06:04 #11
pakken>> Se lige i manualen:

Purity adjusts the uneven color of the overall image. For
example, if one area of a color appears darker than another
area, first use the degauss feature. If color is still uneven,
use the purity control.
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 08:51 #12
james_t_dk det er farve renheden man kan justere med det, er der noget han skal prøve at justere er det moire ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 09:04 #13
screem>> Farven er også væk ud af mod hjørnerne
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 09:08 #14
james_t_dk du har ret ;) (det kunne dog være rart med et billede af skærmen når den fejler, ville være en anelse nemmere at vurdere hvad fejlen er)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 09:13 #15
enig.
Avatar billede pakken Nybegynder
02. januar 2006 - 20:06 #16
Well, jeg vil da lige se om jeg kan fixe et billede af den! Men der er sket det sjove nu, at før var fejlen i øverste ventre hjørne, men nu er den nederst venstre hjørne! Jeg kan da sige, at jeg har rodet med en del instillinger, og det har ikke virket. Desuden kunne jeg ikke se den manual, fordi der var et eller andet der buggede...
Avatar billede pakken Nybegynder
12. januar 2006 - 11:02 #17
Jeg har konstateret at skærmen er i dammen :) Så jeg deler bare pointene ud, af ren venskabelighed, og som tak for hjælpen!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. januar 2006 - 11:04 #18
takker, ærgeligt at den ikke virker. Hvad har sælger at sige til sit forsvar?